حضور رهبر انقلاب در میان مردم آسیب دیده

حضرت آیت الله خامنه ای به دیدار مردم روستای زلزله‌زده کوئیک رفتند و از آن ها دلجویی کردند. ایشان به صورت حضوری به چادرهای مردم زلزله زده سر زدند. گزارش تصویری از حضور ایشان را در این روستا میبینید.

رهبر معظم انقلاب با سفر به کرمانشاه از روستای زلزله‎زده کوئیک بازدید کرده و در چادرهای اسکان زلزله‌زدگان حضور یافتند. ایشان در این دیدار برای مردم آرزوی آرامش و صبر و سکینه‌ کردند.

رهبر انقلاب، در روستای زلزله‌زده کوئیک فرمودند: مشکلات شما زیاد است؛ قبل از زلزله هم زیاد بوده،زلزله هم به اینها افزوده. امیدواریم ان‌شاءالله این زلزله بهانه‌ای بشود برای اینکه مشکلات این روستا و روستاهای پیرامون و منطقه‌ی کرمانشاه، تخفیف پیدا کند. ما این امید را داریم و امیدواریم ان‌شاءالله این کار بشود.

آیت الله خامنه‌ای ادامه دادند: من به مسئولین از ساعت اول روز دائماً سفارش کردم و کارهای خوبی هم انجام گرفته؛هم نیروهای مسلح هم غیر نیروهای مسلح کارهای خوبی انجام دادند.
باز هم سفارش می‌کنم و ان‌شاءالله امیدوارم که کارهای بهتری انجام بگیرد و بخش مهمی از مشکلات شما ان‌شاءالله برطرف بشود.

ایشان در پایان فرمودند: از اینکه شما جوان های مؤمن و با نشاط و پرهیجان و پراحساس را در اینجا زیارت کردم خوشحالم. خدا ان‌شاءالله همه‌تان را حفظ کند.

روستای کوئیک در حدفاصل میان سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی قرار گرفته است که هر دو شهرستان به‌دلیل وقوع زلزله دچار خسارتهای فراوان و تلفات بسیاری شده‌اند. روستای «کوئیک» یکی از صدها روستای منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه است که از سه روستا تشکیل شده و نامهایی همچون کوئیک حسن و کوئیک محمود دارد ولی به‌طور کلی کوئیک خوانده می‌شود.

روستای کوئیک در زلزله اخیر خسارت فراوانی دید و به گفته افراد محلی بیش از ۹۵درصد ساختمانهای این منطقه تخریب شده است و و بقیه نیز قابل استفاده نیستند و از سوی دیگر نیز تلفات جانی در این روستاها بسیار زیاده بوده است به‌طوری که در روستای کوئیک از ۱۱۵ نفر جمعیت ۸۰ نفر بر اثر وقوع زلزله کشته شده‌اند که توسط افراد محلی نیز به خاک سپرده شده‌اند.

بازماندگان زلزله در این روستا می‌گویند که تا سه روز خبری از هلال احمر نبود و پس از سه روز نیز هلال احمر تنها آب در میان افراد روستا توزیع کرد و افراد محلی به‌همراه افرادی از شهرهای اطراف جنازه‌ها را از زیر آوار در‌آورده و به‌خاک سپرده‌اند و مصدومان نیز در غیاب آمبولانسها توسط همین افراد به مراکز درمانی از جمله سرپل‌ذهاب و مرکز استان منتقل شده‌اند.

 

myportal

۲ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی