از خودگذشتگی آهوی مادر

فردی که این تصویر را به ثبت رسانده است دچار افسردگی و ناراحتی روحی شده است. از خودگذشتگی آهوی مادر برای نجات دادن فرزندانش از چنگال چیتاهای وحشی بسیار تحسین برانگیز و ناراحت کننده است.

با پیشرفت روز به روز علم و هنر در هر کشوری تعداد زیادی هنرمند به اردو رفتن و عکس گرفتن از هر چیزی که می‌بینند و از دیدن آن لذت می‌برند، تجربه کرده‌اند اما یک عکس در فضای مجازی پخش شده است که با عکس‌های دیگر داستان و پیامد متفاوتی دارد.

این عکس باعث شده است تا عکاس آن افسرده شود. عکاسی که از این صحنه عکس انداخته است درباره آن گفته دو چیتا در حال تعقیب آهوی مادر و بچه‌هایش بودند که ناگهان آهوی مادر ایستاد و خود را فدا کرد تا بچه‌هایش فرصت فرار داشته باشند.

یوزپلنگ پستاندار است.این حیوان سریع ترین دونده است.سرعت یوزپلنگ های مختلف بین ۱۰۰تا۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که فقط حدود پانصد متر می تواند با این سرعت بالا بدود.

یوز پلنگ می تواند سرعت خود را فقط طی مدت ۳ ثانیه از ۰به۹۶کیلومتر در ساعت برساند (شتاب این جانور در هر ثانیه ۳۲کیلومتر بر ساعت است.)برخلاف تصور اکثر مردم، یوزها حیوانات آرامی هستند و هرگز به دام‌های اهلی حمله نمی‌کنند.

آهو یا غزال شامل گونه‌های زیادی از بزکوهی و سرده غزال است یا در گذشته چنین در نظر گرفته می‌شد. آهوها به عنوان جانورانی چابک شناخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند ناگهانی سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر یا ۶۰ مایل در ساعت برساند یا هنگام دویدن سرعت خود را در ۴۸ کیلومتر (۳۰ مایل) در ساعت نگه دارد.غزال‌ها بیشتر در صحراها، مرغزارها (زمین‌های چمن) و ساوانای آفریقا، جنوب غرب آسیا، آسیای میانه و شبه‌قاره هند دیده می‌شوند. این جانور بیشتر به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند و از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها می‌خورد و کمتر به گیاهان خشک رو می‌آورد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

myportal

۶ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی