باک بنزین جالب

باک بنزین جالب

باک بنزین موتورسیکلت ها منبع سوخت رسانی به آنهاست. به تازگی برای راحت تر شدن کار موتورسیکلت سواران اقدام به تولید نوعی باک بنزین شیشه ای کرده اند.

یکی از نگرانی‌هایی که موتورسواران در طول راه برای موتور خود دارند، این است که وسط راه بنزین آن‌ها تمام شود و با وسیله نقلیه خود، بدون کمک وسط جاده بمانند اما موتورسواران، دیگر نباید نگران این قضیه باشند.

یک شرکت بزرگ موتورسازی برای اینکه موتورسواران نگرانی تمام شدن بنزین باک را نداشته باشند، باک موتورهای خود را به صورت شیشه‌ای طراحی کرد تا دیگر سطح بنزین داخل باک موتورها مشخص باشند.

جنس باک معمولا از فولاد نرم ساخته می شود . برای جلوگیری از تلاطم بنزین داخل باک را یک یا دو صفحه سوراخ دار قرار می دهند که اولا به باک استحکام لازم را داده و ثانیا از موج زدن بنزین به هنگام توقف ناگهانی یا دور زدن اتومبیل جلوگیری می کند چنین به نظر می رسد که بنزین در موقع اصطکاک با فلزات ایجاد الکتریسیته ساکن نموده و ممکن است الکتریسیته باعث اشتعال و انفجار بنزین داخل باک شود.

لذا دیواره و سطوح مشروحه به بالا به این منظور طراحی شده است . برای جلوگیری از زنگ زدگی از ترکیب مواد سولفور در بنزین با فلز باک جدار داخلی آن را با آلیاژ قلع و سرب اندود می کنند در ته باک یک پیچ تخلیه جهت تمیز کردن باک قرار می دهند

باشگاه خبرنگاران جوان

myportal

۶ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی