رباتی با مدرک پزشکی

 

رباتی با مدرک پزشکی

رباتی که در این تصویر میبینید می تواند در پرسیدن سوال از بیماران و دریافت اطلاعات پزشکی از آن ا بسیار مفید عمل میکند. این ربات ویژگی های منحصر بفردی داشته و توانایی برقراری ارتباط با بیماران را دارد.

تکنولوژی مربوط به ربات‌ها روز به روز در حال پیشرفت است و تا جایی که امکان دارد، پیشرفت خواهد کرد و چه بسا در بسیاری از موارد جای انسان‌ها را در شغل‌های گوناگون بگیرند.

همه این‌ها در حالی است که برای اولین بار یک ربات موفق به قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی شده. این ربات به نام Xiaoyi، ساخته شرکت چینی می‌تواند اطلاعات را از بیمار بگیرد و تشخیص اولیه بیماری را به اطلاع پزشک برساند تا بیماران هرچه زودتر درمان شوند و به کار خود بازگردند.

در مهندسی پزشکی رباتها توانستند خدمت فراوانی را در درجامعه درمان و سلامت انجام دهند. هر ربات بر اساس شکل ظاهری و طراحی هایی که برای ساخت آن انجام شده است کار برد خاص خودش را دارد

با رشد تکنولوژی و توسعه علم رباتیک، امروزه ربات ها نقش مهمی را در زمینه پزشکی ایفا می‌کنند. از ربات ها می توان در زمینه های جراحی، ربات پرستار و امداد، ربات بیمار، بیومکانیک و نانو رباتیک و … استفاده کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

myportal

۶ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی