زلزله ناگهانی در کرمان

زلزله ناگهانی در کرمان
زلزله مهیبی در بخش کوهساران ،شهرستان راور ، هجدک و شهداد کرمان به وقوع پیوست پس لرزه های پس از این زلزله تاکنون خسارات جانی و مالی زیادی دربرداشته است.

دقایقی پیش زلزله‌ای به قدرت ۵.۱ ریشتر شهداد کرمان را لرزاند.

زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر در ساعت شش و دو دقیقه هجدک  از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان را لرزاند. این زلزله در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد.

هنوز از خسارات و تلفات احتمالی این زلزله گزارشی منتشر نشده است.

بنا  بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق ده کیلومتری زمین و با فاصله ۳۷ کیلومتر از هجدک کرمان به وقوع پیوست.

***معاون امور فنی و عمرانی استانداری از وقوع دو پس لرزه به قدرت های ۵٫۱ و ۴ ریشتر در منطقه هجدک در استان کرمان خبر داد.

“سید مصطفی آیت الهی موسوی”  با  اشاره به اعزام اکیپ های ستاد بحران، نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها به منظقه تصریح کرد: در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه هستیم .

***گزارش های جدید مرکز لرزه نگاری حاکی است پس لرزه های ۴ و ۳٫۸ ریشتری به ترتیب در ساعت های شش و نوزده دقیقه و شش و بیست و یک دقیقه در این منطقه به وقوع پیوسته است.

***به گفته مقامات محلی تا این لحظه گزارشی از تلفات دریافت نشده است و تنها تعدادی از منازل قدیمی در برخی از روستاها تخریب شده است.

***معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطقی از استان کرمان که زلزله رخ داده است خبر داد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا در مورد دو زلزله‌ای که دقایقی قبل هجدک و شهداد در استان کرمان رخ داد اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب برای بررسی‌های اولیه به منطقه اعزام شده‌اند .

***زلزله دیگری با بزرگی ۴٫۲ ریشتر هجدک را لرزاند. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری این زمین لرزه در ساعت ۶:۲۷ در عمق ده کیلومتری از زمین به وقوع پیوست.

***جلسه ستاد بحران استان در محل استانداری کرمان به ریاست استاندار تشکیل شد.

***شاهین فتحی در گفت و گو با ایسنا در مورد گزارش تکمیلی زلزله استان کرمان گفت:بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ‎ کنترل و هماهنگی عملیات استان کرمان تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

***اعزام پنج تیم ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان به محل وقوع زلزله هجدک کرمان

بنا به اعلام مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه در پی وقوع زلزله ۶٫۱ ریشتری هجدک کرمان پنج تیم از پایگاههای چترود، هجدک، شهداد، گلباف و سیرچ به مرکز وقوع زلزله اعزام شدند.

همچنین  مرکز مدیریت بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور اعضا فعال شد و آمبولانس ها و چند دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال آماده باش قرار گرفتند.

*** زلزله دیگری به بزرگی ۵٫۵ ریشتر در ساعت هفت و چهار دقیقه برای چندمین بار هجدک را لرزاند.

***رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی وقوع زلزله ۶٫۱ ریشتری اعلام کرد:

روستاهای هجدک، هروز، گورک، دوران، هرجند، ده قاضی، بخش کوهساران از توابع راور، کلیه روستاهای مناطق کوهپایه، اندو هجرد و روستاهای مناطق شهداد و گلبافت، همچنین شهرهای گلبافت و شهداد، توسط هشت تیم ارزیاب اعزامی به طور کامل بازدید شده و مصدوم یا فوتی تا این لحظه گزارش نشده است.

*همچنین زلزله‌ی ۵.۱ ریشتری در ساعت شش و سیزده دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری و با فاصله ۳۹ کیلومتری شهرستان شهداد بوقوع پیوست.

این زمین لرزه در هجدک و چترود نیز احساس شد.

ايسنا

myportal

۱۰ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی