مصدومیت ناگهانی كيانوش رستمي قهرمان المپیک ۲۰۱۶

مصدومیت ناگهانی كيانوش رستمي قهرمان المپیک 2016

کیانوش رستمی از وزنه بردارن و مدال آوران تیم ملی کشورمان است که به تازگی از ناحیه رباط پای چپ دچار مصدومیت جزئی شده است. در صورتی که وی به تمرینات خود ادامه دهد دچار پارگی کامل از ناحیه رباط خواهد شد به این ترتیب وی از حضور در قابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهانی باز ماند.

پزشک فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از پارگی جزئی رباط پای چپ قهرمان المپیک ۲۰۱۶ خبر داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در شهر آن‌هایم در آمریکا آغاز شده است و نمایندگان کشورمان نیز به روی تخته خواهند رفت.

در آستانه رقابت ملی‌پوشان ایران، پزشک فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برخی ورزشکاران را مورد معاینه قرار داد که این مسئله منجر به خبر بدی برای کشورمان شد.

این پزشک پس از معاینه کیانوش رستمی اعلام کرد که قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو از ناحیه رباط پای چپ دچار پارگی جزئی شده است و به همین دلیل نباید حداقل تا چند روز آینده هیچ وزنه‌ای بزند، زیرا در صورت رفتن زیر وزنه دچار پارگی کامل رباط می‌شود.

پزشک IWF گفته که حضور رستمی در مسابقات بستگی به خودش دارد، اما شرکت او در این دوره از رقابت‌ها را به هیچ وجه تأیید نمی‌کند.

کیانوش رستمی یکی از امیدهای اصلی کشورمان برای کسب مدال طلا در پیکارهای جهانی است. او پیش از اعزام به آمریکا با مشکلاتی در خصوص گذرنامه‌اش مواجه شد و حالا هم که با نظر پزشک فدراسیون جهانی، از شرکت در رقابت‌ها منع شده است.

کیانوش رستمی (زاده ۱ مرداد ۱۳۷۰ در اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه)، عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران است. او دارندهٔ یک مدال طلا و یک نقره المپیک (به ترتیب از المپیک ۲۰۱۶ ریو و المپیک ۲۰۱۲ لندن) و رکورددار مجموع جهانی و المپیک در دستهٔ ۸۵کیلوگرم مردان است.

کیانوش رستمی در مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در حرکت ۲ضرب وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را مهار کرد تا ضمن شکست رکورد این حرکت، به حدنصابی جدید از رکورد مجموع دست پیدا کند

خبرگزاری تسنیم

myportal

۱۰ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی