پیام توئیتری دکتر رئیس جمهور برای سهراب مرادی

پیام توئیتری دکتر رئیس جمهور برای سهراب مرادی

سهراب مرادی توانست رکورد جهانی را در مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آمریکا بشکند و ۳ نشان طلای یکضرب را دریافت کند. پیام تبریکی وی از طرف رئیس جمهور کشورمان برای وی ارسال شد که متن آن را در این بخش خواهید خواند.

شب گذشته سهراب مرادی توانست پس از ۱۷ سال رکورد جهان را بشکند. او  ۳ نشان طلای یکضرب، دوضرب و مجموع مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد. دکتر حسن روحانی در پیامی که از اکانت توئیترش منتشر شد این قهرمانی را به این وزنه بردار کشورمان تبریک گفت.

سهراب مرادی پس از قهرمانی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آمریکا و شکستن رکورد جهان، با لباس محلی بختیاری (چوقا) در سالن تمرین حضور پیدا کرد.

پیام توئیتری دکتر رئیس جمهور برای سهراب مرادی

سهراب مرادی در روز ششم مسابقات وزنه‌برداری قهرمان جهان که در شهر «آناهیم» آمریکا برگزار می‌شود، برای نخستین حرکت دوضرب، وزنه ۲۲۰ کیلویی را بالا سر برد. او در حرکت دوم با مهار وزنه ۲۳۳ نه تنها توانست رکورد جهان را در وزن ۹۴ کیلوگرم پس از۱۷ سال تغییر دهد، بلکه به مدال طلا هم دست یافت.

تماشاچیان نیز پس از این رکورد شکنی، هیجان و خوشحالی خود را به نمایش گذاشتند.

در شب ناکامی کیانوش رستمی، سهراب مرادی موفق به رکورد شکنی شد.

در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان سهراب مرادی و ایوب موسوی وزنه زدند که موسوی ابتدا در یک ضرب وزنه های ۱۶۶ و ۱۷۱ کیلوگرم را مهار کرد و در دو ضرب نیز موفق شد وزنه های ۲۰۸ و ۲۱۴ کیلوگرم را مهار کند و در دو ضرب و مجموع به مقام سوم برسد.

سهراب مرادی نیز در یک ضرب وزنه های ۱۷۶ و ۱۸۲ و ۱۸۴ کیلوگرم را مهار کرد و طلای یک ضرب را کسب کرد. او پس از آن در دو ضرب در دو حرکت ابتدایی خود وزنه های ۲۲۰ و ۲۳۳ کیلوگرم را مهار کرد و ضمن شکستن رکورد جهان، طلای دو ضرب و مجموع را نیز از آن خود کرد.

مرادی موفق شد یک کیلوگرم در دو ضرب و چهار کیلوگرم در مجموع رکورد جهان را ارتقا بخشد.

در مجموع مسابقات دیشب ۳ برنز و ۳ طلا برای ایران کسب شد

myportal

۱۴ آذر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی