موضع گیری دونالد ترامپ و دخترش نسبت به بحران در ایران

موضع گیری دونالد ترامپ و دخترش نسبت به بحران در ایران

دختر دونالد ترامپ در تازه ترین بیانیه اش از اغتشاشات اخیر در ایران طرفداری کرد وی به همراه پدرش دونالد ترامپ موضع گیری ویژه ای نسبت به این بحران در کشورمان از خود نشان دادند.

«ایوانکا ترامپ»، دختر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم در حساب کاربری خود در توئیتر از نا آرامی‌هایاخیر در کشور حمایت کرد.
او در حساب کاربری‌ایش در توئیتر نوشت: «روحیه قهرمانی و شجاعت تظاهرات‌کنندگان صلح‌جو در ایران مرا تحت تأثیر قرار داد. ما بایستی در کنار مردم ایران بایستیم که در جستجوی رهایی از ظلم هستند.»

ساعاتی قبل‌تر از این، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که فرصت اغتشاشات پراکنده در برخی شهر‌های ایران را بهانه مناسبی برای تأکید بر سیاست‌های ایران‌ستیزانه خود دیده برای چندمین بار در طی چند روز گذشته حمایت خود را از ناآرامی‌ها در ایران اعلام کرد.

وی با تکرار اتهامات بی‌اساس نوشت: «ایران به عنوان کشور شماره یک در حمایت از تروریسم دولتی،با سوابق متعدد نقض حقوق بشر که در هر ساعت رخ می‌دهد حالا اینترنت را تعطیل کرده تا معترضان صلح جو قادر به برقراری ارتباط نباشند. خوب نیست!.»

موضع‌گیری‌های مکرر ترامپ برای آنچه به ادعای وی حمایت از مردم ایران است در حالی انجام می‌شود که وی از زمان ورود به کاخ سفید ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی را یکی از محور‌های مهم تصمیمات سیاست خارجی خود قرار داده است.

ترامپ در سخنرانی سه ماه پیش از تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام خودداری کرد.
او قبل از این سخنرانی، از مردم ایران با لفظ توهین‌آمیز «ملت تروریست» یاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با امضای فرمانی شهروندان ایران را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

myportal

۱۱ دی ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی