مراسم ازدواج در کشور چین

مراسم ازدواج در کشور چین

در یک مراسم ازدواج دسته جمعی در کشور چین در یک جشنواره سی و چهار زوج به خانه بخت رفتند در ادامه گزارش تصویری از این ازدواج گروهی را میبینید.

سی و چهار زوج چینی روز دوشنبه در مراسمی دسته جمعی در سرمای شدید در جشنواره یخ هاربین پیمان ازدواج بستند.این مراسم در جشنواره بین المللی یخ و مجسمه‌های یخی بنام «جشنواره هاربین» در شمال چین برگزار شد.

چین کشوری است که در شرق قاره آسیا واقع شده است.
این کشور بر اساس فهرست کشورها بر پایه جمعیت با بیش از ۱٬۳ میلیارد نفر سکنه‌،پر جمعیت‌ترین کشور دنیاست و توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک‌حزبی اداره می‌شود. این حزب بر ۲۲ استان، ۵ منطقهٔ خودمختار، ۴ شهر با مدیریت مستقیم (پکن، تیانجین، شانگهای و چونگ‌کینگ) و ۲ منطقهٔ اداری ویژهٔ بسیار خودمختارِ هنگ کنگ و ماکائو حکومت می‌کند. پایتخت کشور پکن است.

مراسم ازدواج با برخی آداب و رسوم همراه است. برای نمونه، عروس هنگامی‌ که خانواده خود را ترک می‌گوید، باید گریه کند تا نشان دهد نمی‌خواهد خانواده اش را ترک کند. در مراسم ازدواج داماد و عروس به پدران و مادران و اعضای خانواده تعظیم می‌کنند. مراسم جالب تر این است که پس از برگزاری مراسم عروسی در شب مهمانان با هیاهو و شادی کنان با عروس و داماد شوخی می‌کنند.

مراسم ازدواج در چین قدیم به شش مرحله تقسیم می‌شد. به عبارت دیگر، داماد به عروس هدایای نامزدی می‌داد. سپس پیشنهاد ازدواج می‌کرد و اسم و روز تولد عروس را می‌پرسید. بعد از آن، یک روز خجسته را انتخاب و مراسم ساده برگزار می‌گردید و دو طرف نامزد می‌شدند. در مرحله بعد داماد وسایل مورد استفاده در زندگی را به عروس می‌داد. سپس یک تاریخ خجسته تعیین می‌کردند و آخرین مرحله برگزاری مراسم ازدواج انجام می‌شد.

 

myportal

۲۰ دی ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی