آتش سوزی در نفتکش ایرانی

 

متاسفانه یک نفتکش ایرانی در دریای چین با یک کشتی باری چینی برخورد شدیدی میکند و دچار انفجار مهیبی میگردد. این آتش سوزی تلفات جانی زیادی داشته و هنوز این حریق خاموش نشده است. در ادامه گزارش تصویری از آتش سوزی درون این نفتکش را ببینید.

 نفتکش ایرانی از شب شنبه با یک کشتی باری چینی در دریای چین شرقی برخورد کرد و تا صبح امروز چهارشنبه برای چهارمین روز همچنان در آتش می‌سوخت در حالی که نیروهای امدادی تلاش می‌کنند تا آتش را مهار کنند.

پس از این برخورد بلافاصله انفجار رخ می‌دهد و به دلیل حجم زیاد آتش، عملیات اطفاء حریق به کندی پیش می‌رود،البته حریق نسبت به روز قبل کمی کاهش یافته است، اما به هر حال ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی رقم بالایی است و حریق بزرگی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به پیدا شدن یک جسد در آب‌های اطراف محل حادثه، افزود: از سرنوشت دیگر سرنشینان این نفتکش خبری در دست نداریم زیرا به دلیل حجم زیاد آتش امکان نزدیک شدن به این شناور وجود ندارد. طبق اطلاعات رسیده جسد پیدا شده در آب های چین، متعلق به یکی از خدمه ایرانی نفتکش است.

 

شرایط نامساعد جوی، وزش باد شدید، بارش باران و موج های خروشان دریا مانع تلاش ها برای مهار شعله های آتش و جستجو برای یافتن ۳۱ خدمه مفقود تانکر ایرانی شده است.

پیکر یکی از خدمه نفتکش ایرانی روز دوشنبه در نزدیکی تانکر پیدا شده است.

نگرانی ها از احتمال انفجار تانکر و غرق شدن آن در حالی افزایش یافته که ۱۳ کشتی نجات در حال جستجوی منطقه ای به مساحت ۹۰۰ مایل مربع دریایی برای یافتن خدمه مفقود کشتی هستند.

تانکر سانچی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، در حدود ۱۶۰ مایلی سواحل چین و در نزدیکی شانهای با کشتی باری سی اف کریستال برخورد کرده که در حال حمل غلات از مبدا آمریکا بوده است.

سانجی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی به مقصد کره جنوبی بوده است. میعانات گازی به نوعی نفت خام بسیار سبک گفته می شود که زمانی که در معرض هوا و آب قرار بگیرد بسیار فرار است.

تابناک

myportal

۲۱ دی ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی