افزایش نرخ بلیت مترو در سال آینده

افزایش نرخ بلیت مترو در سال آینده

افزایش نرخ بلیت مترو

در سال آینده شاهد افزایش نرخ بلیت مترو خواهیم بود .در کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران بزرگ به بررسی لایحه قیمت پیشنهادی برای بلیت متروی شهر تهران بزرگ پرداخته شد . این قیمت که در لایجه قیمت بلیت مترو قرار داشت برای سال آینده یعنی سال ۱۳۹۷ پیشنهاد شده بود .

با توجه به پیشنهادی که توسط شهرداری مطرح شد ، قیمت بلیت مترو در تهران برای سال ۱۳۹۷ از ۸۰۰ تومان به هزارتومان افزایش خواهد یافت . البته این در صورتی است که این طرح در صحن علنی شورای شهر تهران تصویب شود و مورد تایید فرمانداری تهران قرار بگیرد .

لازم به ذکر می باشد که پیشنهاد شهرداری برای بلیت های تک سفره حومه به تهران که در سال ۹۶ ، هشتصد تومان بود به ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد .

در شرح این لایحه افزایش نرخ بلیت مترو که توسط شهرداری پیشنهاد شده تخفیفاتی برای سفر با مترو در ساعات غیرپیک پیش بینی شده است.

افزایش نرخ بلیت مترو

افزایش نرخ بلیت مترو

بر اساس محاسباتی که توسط شهرداری صورت گرفته است ، قیمت تمام شده بلیت مترو در سال آینده ۲۲ هزار و ۷۰۰ ریال خواهد بود که این مبلغ بدون در نظر گرفته شدن استهلاک سرمایه و هزینه نگهداشت و تعمیرات دوره ای در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر می باشد به منظور تشویق شهروندان تهرانی جهت استفاده از مترو در ساعات غیرپیک و در صورت آماده سازی بستر فنی خدمات در ساعات غیرپیک که روزهای عادی (از شروع زمان بهره برداری تا ساعت ۷ صبح، ساعت ۱۰ تا ۱۶ و از ساعت ۱۹ تا پایان ساعت بهره برداری) با ۱۵ درصد تخفیف و در روزهای تعطیل با ۳۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت مصوب ارائه می‌شود.

 

myportal

۱۲ بهمن ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی