مرحله دوم سود سهام عدالت بهمن ۹۶ + گروه مشمولان سود سهام

مرحله دوم سود سهام عدالت بهمن ۹۶ + گروه مشمولان سود سهام عدالت

سودم سهام عدالت,مرحله دوم سود سهام عدالت,سود سهام عدالت بهمن 96

دومین مرحله واریز سود سهام عدالت امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۶ به حساب بانکی مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد. تعداد مشمولان سهام عدالت مرحله دوم ۱۴ میلیون و ۵۳۷ هزار ایرانی می باشند . واریز دومین مرحله سودم سهام عدالت از امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶ آغار می شود که در این مرحله ۱۴ میلیون و ۵۳۷ هزار ایرانی باقی‌ مانده سود سال ۹۵ سهام عدالت خود را به‌طور کامل دریافت خواهند کرد.

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم، ۵۳ هزار تومان است البته این مبلغ برای مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ۱۰۰ هزار تومان است.

فهرست گروه مشمولانی که طی امروز سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد، به‌شرح زیر می باشد :

ــ مددجویان نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ــ دارای تخفیف) (شامل ۵ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۳۲ مشمول)

ــ مددجویان تغییروضعیت‌یافته ــ بدون تخفیف (شامل ۴ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۵۹۴ مشمول)

ــ ایثارگران (والدین، همسر و فرزندان شهید و افراد تحت تکفل آنها، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنها) (شامل یک میلیون و ۲۱۶هزار و ۸۶۱مشمول)

ــ دختران کارگر مجرد و زنان کارگر سرپرست خانوار (مشمول قانون کار) (شامل ۶ هزار و ۳۰۴ مشمول)

ــ خدام مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها و اماکن زیارتی متبرکه (شامل ۲۹ هزار و ۸۶۸ مشمول)

ــ طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور (شامل ۱۶۴ هزار و ۴۰۹ مشمول)

ــ بیماران خاص (شامل ۹ هزار و ۸۲۱ مشمول)

ــ کارکنان ستادهای نماز جمعه (شامل ۶ هزار و ۴۸۳ مشمول)

ــ کارکنان هیأت‌های تحریریه رسانه‌ها (خبرنگاران) (شامل ۸ هزار و ۴۸۶ مشمول)

ــ دست‌اندرکاران امر شناسایی و واگذاری سهام عدالت، مددجویان و کارکنان مؤسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزادشده (مددجویان تحت پوشش مراکز مراقبت از زندانیان آزادشده)، تاکسیرانان و درخواست کنندگان مردمی (شامل ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۹۹ مشمول).

به گزارش تسنیم، باقیمانده مشمولان به‌شرح زیر نیز تا پایان سال به‌مرور باقیمانده سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد:

ــ روستاییان و عشایر (شامل ۱۵ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۵۵ مشمول)

ــ کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی (شامل ۱۳ میلیون و ۴۱۲هزار و ۳۳۵مشمول)

ــ کارگران فصلی و ساختمانی (شامل ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۴۶ مشمول).

* جزئیات پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت از زبان رئیس خصوصی‌سازی

پوری حسینی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در این باره با اشاره به این‌که از اسفندماه سال گذشته صورت‌حساب مشمولان در سامانه سهام عدالت برای اطلاع آنها از میزان سهامشان قابل دسترسی است گفت: بر این اساس تا پایان شهریور ماه امسال مشمولان فرصت داشتند در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بدهی اقساط سهام عدالت خود اقدام کنند که البته این مهلت تا پایان مهرماه تمدید شد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ابراز کرد: بر این اساس امسال سود سال مالی ۹۵ شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت که حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان است به‌تناسب میان بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت در حال توزیع است.

سود سهام عدالت مشمولان نهادهای حمایتی شامل مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و آن دسته از مشمولانی که اقدام به تسویه مانده بدهی سهام عدالت خود کرده‌اند ۱۵۰ هزار تومان و بقیه مشمولان متناسب با ارزش سهام عدالت آنها است.

در مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت که از ۱۹ دی‌ماه انجام شد، برای همه مشمولانی که شماره شبای بانکی خود را داده‌اند یک‌سوم سود تقسیمی سال مالی ۹۵ شرکتها واریز شده است.

ر این اساس از ابتدای دهه فجر، یعنی از روز ۵شنبه ۱۲ بهمن ماه مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت مشمولان به‌صورت گروهی آغاز خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص آن دسته از مشمولانی که از امروز (۵شنبه) باقیمانده سود سهام عدالت خود را دریافت می‌کنند اظهار کرد: مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد و حسینیه‌ها، بیماران خاص، مددجویان و کارکنان مؤسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالی‌بافان، زندانیان آزادشده و تحت حمایت، تاکسیرانان، خبرنگاران و… از جمله ۱۶ گروهی هستند که جمعیت آنها حدود ۲۲ درصد جمعیت کل مشمولان سهام عدالت را شامل می‌شود و از امروز تسویه کامل سود سهام عدالت آنها که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است انجام می‌شود.

در مجموع مشمولانی که امروز سود سهام عدالت خود را دریافت نخواهند کرد و پس از پایان دهه فجر و تا پایان سال به‌مرور سود سهام عدالت آنها واریز خواهد شد عبارتند از کارمندان شاغل و بازنشستگان کشوری و لشکری، کارگران فصلی و ساختمانی، روستائیان و عشایری که مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند و مددجویانی که قبلاً تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده‌اند و با بهبود شرایط زندگی از پوشش این نهادها خارج شده‌اند.

این دسته از مشمولان امروز سود سهام عدالت دریافت نخواهند کرد که ۷۸ درصد کل جمعیت مشمولان سهام عدالت را شامل می‌شوند.

بنابراین به‌جز این ۴ گروه که سود سهام عدالت آنها پس از دهه فجر و تا پایان سال به‌مرور واریز خواهد شد و در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی می‌شود، بقیه مشمولان سود سهام عدالت خود را همزمان با آغاز دهه فجر، از امروز دریافت می‌کنند.

سود سهام عدالت تنها به‌میان مشمولانی توزیع می‌شود که شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده‌اند، بنابراین از حدود ۱۱ میلیون مشمول باقی‌مانده‌ای که تا کنون شماره شبای خود را وارد این سامانه نکرده‌اند تقاضا داریم هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: مشمولانی که از امروز سود سهام عدالت خود را می‌گیرند، این اتفاق به‌منزله تسویه مانده سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه‌پذیر است که به آنها داده شده است و دیگر تا پایان سال سودی نخواهند گرفت.

او در ادامه با تقدیر و تشکر از همه افرادی که در پیشبرد طرح توزیع سهام عدالت و توزیع سود زحمات فراوانی کشیده‌اند از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز کرد: با پرداخت سود سهام عدالت گام بلندی در تعیین تکلیف بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت انجام شد و مشمولان متوجه این موضوع هستند که سهام عدالت تخصیصی به آنها چقدر است و چقدر سود از این طریق نصیب آنها شده است.

بر این اساس در صورت آزادسازی سهام عدالت مشمولان این اختیار را خواهند داشت نسبت به نگهداری یا فروش سهام خود اقدام کنند که در حال حاضر منتظر تصویب و قوانین لازم در این زمینه هستیم.

وی همچنین در خصوص افزایش عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی تا پایان سال افزود: به‌صورت معمول عرضه‌های این سازمان در ماههای پایانی سال افزایش پیدا می‌کند، چرا که پس از پایان فصل مجامع شرکتها و ارائه صورتهای مالی و گزارشات آنها برای قیمتگذاری و عرضه سهام معمولاً این اتفاق در ماههای پایانی سال عملی می‌شود.

 

محمد امین اکرمی

۱۲ بهمن ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی