سخنان جنجالی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین / واکنش ها

سخنان جنجالی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین

سخنان جنجالی لیلا حاتمی در برلین,سخنان لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین,فیلم سخنان لیلا حاتمی در برلین

لیلا حاتمی بازیگر زن بی نظیر کشورمان در جشنواره فیلم برلین که برای کنفرانس خبری فیلم خوک ساخته مانی حقیقی برای حضور در مقابل خبرنگاران گردآمده بودند ، در مورد نحوه برخورد با معترضان و ناآرامی های خیابانی در چند مدت اخیر صحبت هایی را مطرح کرد که واکنش هایی نیز در بر داشت. او در حین کنفرانس گفت میخواهم عصبانیت و ناراحتی شدید خود را از نحوه برخورد با معترضان در ایران را اعلام کنم.

لیلا حاتمی در ادامه صحبت های خود گفت : این مسئله شرم آور است که در کشور من شهروندان تنها به بهای جان خود می‌توانند اعتراض خود را بیان کنند. این صحبت ها که اولین اظهار نظر های سیاسی لیلا حاتمی بود، با واکنش های متعددی روبرو شد.

سخنان جنجالی لیلا حاتمی در برلین,سخنان لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین,فیلم سخنان لیلا حاتمی در برلین

فیلم سخنان جنجالی لیلا حاتمی در برلین در فضای مجازی و شبکه های تلگرام و اینستاگرام بارها و بارها منتشر شد و دست به دست چرخید. سخنان لیلا حاتمی واکنش‌های دوگانه‌ای را برانگیخته است. در حالی که برخی در شبکه‌های اجتماعی از اظهارات او به طور گسترده‌ای استقبال کردند اما عده ای نیز به انتقاد از سخنان او  پرداختند.

خبرگزاری های داخلی واکنش های مختلفی را نشان دادند. در این رابطه خبرگزاری فارس این سخنان را “عجیب” و “دور از انتظار” توصیف کرد. سایت اصولگرای مشرق  نیز در گزارشی از “جشنواره اشتباهات” حاتمی نوشت.

در این کنفرانس مانی حقیقی نیز صحبت هایی را در مورد اینکه خبرنگاران همیشه از ما سوال های سیاسی می پرسند و میخواهند ببینند سفر به کشور ما چه طور خواهد بود. او ادامه داد : بله در کشور ما محدودیت هایی وجود دارد اما بحث در مورد این مسائل خسته کننده خواهد بود. ما اینجا آمده ایم تا در مورد اثر هنری که خلق کرده ایم ؛ چه خوب چه بد، در مورد آن صحبت کنیم .

سخنان جنجالی لیلا حاتمی در برلین

محمد امین اکرمی

۴ اسفند ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی