زمان تعطیلی مدارس برای نوروز ۹۷ / از کی مدرسه نریم ؟

زمان تعطیلی مدارس برای نوروز ۹۷ / از کی مدرسه نریم ؟

زمان تعطیلی مدارس برای نوروز 97,تعطیلی مدارس عید 97,تعطیلی مدارس برای عید 97

وزارت آموزش و پرورش امروز در جلسه ای با خبرنگاران اعلام کرد که تا تاریخ ۲۸ اسفند ۹۶ ادارات و مدارس دایر هستند و به کار خود ادامه می دهند. بنابراین تا تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۹۶ هیچ اعلام تعطیلی رسمی قبل از نوروز ۹۷ از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است.

از آنجا که تا ۲۸ اسفند مدارس باز هستند اما با صلاحدید معلمان و مدیر مدارس می توانند از چند روز قبل کلاس ها را تعطیل کنند و برای عید نوروز ۹۷ آماده شوند. همچنین اخبار کذب در مورد تعطیلی مدارس از ۲۱ اسفند ماه نیز وجود داشته است.

تعطیلی مدارس برای چهارشنبه سوری نیز در مدارس استان خراسان رضوی در روز سه شنبه یک ساعت زودتر به کار خود پایان می دهند اما تعطیلی مدارس قبل و بعد از آن کذب است.

تعطیلات پیش از موعد در سیستم آموزش و پرورش بر اساس ضروریات با دلایل قانع کننده صورت می‌گیرد بر این اساس تعطیلات قبل از شروع ایام نوروز هیچ دلیل توجیه کننده‌ای در سیستم آموزش و پرورش ندارد و از لحاظ قانونی و رسمی همه مدارس ملزم به برگزاری کلاس‌ها و ادامه روند آموزشی هستند.

او همچنین افزود : هر گونه غیبت معلمان و دانش آموزان در چند روز باقی مانده به تعطیلات نوروزی و چند روز پس از اتمام آن بدون گواهی پزشکی و دلایل منطقی، توجیهی ندارد و مدیران مدارس ملزم به برخورد انضباطی با این افراد هستند.

بهرامی در ادامه گفت : مدیران و معلمان مدارس نسبت به اعلام تعطیلی کلاس‌های درس هیچ گونه حق تصمیم گیری نداشته و این امر تنها از طریق مجاری رسمی وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود بنابر این نظارت بر برگزاری کلاس‌ها و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در روزهای بین چند تعطیلی و یا پشت سر هم با دقت بیشتری انجام می‌شود.

زمان تعطیلی مدارس برای نوروز ۹۷

محمد امین اکرمی

۱۶ اسفند ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی