راهنمای سامانه نیما آدرس سایت نحوه کار برای خرید ارز دلار Nima

راهنمای سامانه نیما آدرس سایت نحوه کار برای خرید ارز دلار

سامانه نیما,آدرس سامانه نیما,سامانه نیما ارز

سامانه ارزی نیما برای آسان کردن کار خرید و فروش ارز و کار با صرافی ها طراحی شده است ؛ همانطور که می دانید در حال حاضر متقاضیان ارز به دو شیوه ارز مورد نیاز خود را تامین می کنند: اولین راه کانال بانکی است و راه دوم تامین ارز غیر بانکی است که به واسطه حواله به حساب فروشنده و از راه صرافی ها صورت می گیرد.

سامانه نیما نیز مسیر یکسانی را در پیش گرفته است و در وهله اول وارکنندگان ارز به عنوان متقاضی ارز، فرآیند خرید ارز را تکمیل می کند. پس از آن متقاضی صرافی مورد نظر خود را انتخاب می کند.

پس از آن براساس تقاضاهای ثبت شده از سوی بازرگان صرافی ها می‌توانند از طریق پنل موجود بر روی سامانه درخواست های متقاضیان را رویت کرده و پیشنهادات خود را ارسال کنند. در این حالت بازرگان می تواند بین نرخ های ارایه شده از سوی صراف ها یك نرخ را انتخاب كند.

سامانه نیما,آدرس سامانه نیما,سامانه نیما ارز

معلون روابط عمومی بانک مرکزی درباره نحوه پرداخت وجوه (تسویه) میان بازرگان و صراف ها گفت: بر روی این سامانه امكان پرداخت الكترونیكی نیز در نظر گرفته شده است اما در حال حاضر از سامانه ساتنا باتوجه به حجم بالای تراكنش ها و بالا بودن مبالغ استفاده می شود.

همچنین به گفته معاون فناوری های نوین سامانه نیما به عنوان یكی از راه های تامین ارز تلقی می شود و بازرگانان و تجار مختارند كه از طریق روش های قبلی نسبت به تامین ارز مورد نیاز خود اقدام كنند. این سامانه به صورت آزمایشی فعالیت می كند و به فرایند موجود و فعلی صرافی ها، خللی وارد نمی كند.

هدف از راه اندازی سامانه نیما (نظام یكپارچه معاملات ارزی) را تسهیل و سرعت بخشی به تامین ارز مورد نیاز واردكنندگان عنوان كرد و گفت: در حال حاضر حجم مبالغی كه از طریق كانال های غیربانكی تأمین ارز بسیار بالاست و سامانه ای به مانند پرتال ارزی كه متعلق به بخش بانكی تامین ارز متاقضیان است، وجود ندارد.

آدرس سایت سامانه نیما ( www.ntsw.ir ) می باشد که می توانید با کلیک بر روی آن، به سامانه ارزی نیما ورود پیدا کنید. در ابتدای ورود از طریق اطلاعیه ها نحوه خرید ارز الکترونیکی آموزش داده شده است. همچنین زبان فارسی و انگلیسی برای کاربران سایت قرار گرفته است.

آدرس سامانه نیما

شرایط دریافت بیمه بیکاری

محمد امین اکرمی

۱۹ اسفند ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی