علت مرگ داریوش شایگان نویسنده و اندیشمند دلیل درگذشت وی

علت مرگ داریوش شایگان نویسنده و اندیشمند دلیل درگذشت وی

علت مرگ داریوش شایگان نویسنده و اندیشمند دلیل درگذشت وی

داریوش شایگان اندیشمند، مترجم و نویسنده ۸۳ ساله در روز ۲ فروردین ۹۷ بر اثر دوره پرالتهاب فشارش و نوسانی که پس طی یک دوره بیماری داشت و با تلاش پزشکان نتیجه ای نداد و این عزیز دانا درگذشت.

داریوش شایگان در بهمن ماه دچار سکته مغزی شد و پزشکان در ۴۸ساعت گذشته تلاش خود را کردند اما متاسفانه بدن او نتوانست این شرایط را بعد از دوره ۵۰ روزه بیماری تحمل کند.

علت درگذشت داریوش شایگان

داریوش شایگان متولد سال ۱۳۱۴ در تهران بود. او در تهران به مدرسه کاتولیک «سن‌لویی» که درس‌هایش به زبان فرانسه تدریس می‌شد رفت. بعد از آن برای تحصیل به خارج از کشور رفت و با اخذ درجه دکتری در رشته هندشناسی در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت و به تحقیقات خود درباره ادیان به‌ویژه ادیان هندی ادامه داد که حاصل آن کتابی دوجلدی بود به نام «ادیان و مکتب‌های فلسفی هند» که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

شایگان پیش از آن دیدگاه‌های نظری‌اش را در کتاب «آسیا در برابر غرب» منتشر کرده بود که همچنان از کتاب‌های مهم در حوزه اندیشه معاصر ایرانی است. او همچنین چند سال بعد کتاب «بت‌های ذهنی و خاطره‌های ازلی» را منتشر کرد.

داریوش شایگان آثار ارزشمندی ارائه کرده بود ؛ نظیر تصوف و هندوئیسم، افسون‌زدگی جدید، هویت چهل‌تکه و تفکر سیار از آثار ارزشمند داریوش شایگان هستند .

درگذشت داریوش شایگان

محمد امین اکرمی

۲ فروردین ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی