اسامی ایرانیان کشته شده در تصادف ترکیه / نام و نام خانوادگی

اسامی ایرانیان کشته شده در تصادف ترکیه / نام و نام خانوادگی

اسامی ایرانیان کشته شده در تصادف ترکیه,اسامی 5 ایرانی کشته شده در ترکیه

همانطور که در مطلب پیشین پرتال دکتر سلام به کاربران فهیم درباره سقوط خودرو گردشگران ایرانی در ترکیه گفتیم، ۵ ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند که در این مطلب اسامی آنها را معرفی خواهیم کرد.

برابر گزارش بخش‌های کنسولی کشورمان در حادثه مزبور متاسفانه پنج نفر از هموطنان ایرانی به اسامی علیرضا باقی زاده ، الهه شاکری نصب ، آدرینا باغی زاده ، کاظم پور محمدی و فریده مولوی جان خود را از دست داده‌اند و الباقی سرنشینان خودروو که مجروح گردیده‌اند نیز به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار دارند.

وزیر کشور ترکیه با سفیر ایران در مورد سانحه رخ داده برای تعدادی از شهروندان ایرانی در ترکیه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

سلیمان سیلو وزیر کشور ترکیه در تماس تلفنی با سفیر ایران در ترکیه ضمن اعلام خبر بروز سانحه برای  یک دستکاه خودرو مسافران ایرانی، در استان« بیابورت» ترکیه با  ابراز همدردی و تسلیت به خانواده فوت شدگان در این حادثه تاکید کرد ؛ مقامات استانداری و امدادی منطقه در حال انتقال جانباختگان و مداوای بازماندگان این حادثه تاسف‌آور به مراکز بیمارستانی  هستند.

در این ارتباط استاندار بایبورت با حضور در محل حادثه نیز  گفت: علت این سانحه به دقت بررسی خواهد شد.

هم اکنون مسئولین کنسولگری ارزروم نیز جهت بررسی و پیگیری جزییات این حادثه در محل حضور داشته و با مجروحین دیدار کرده‌اند .

جزئیات سقوط خودرو گردشگران ایرانی در ترکیه

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

خبرگزاری آناتولی ترکیه در روز جمعه در مطلبی  نوشت :بنا به اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، با ورود ۳۵۰ هزار و ۴۲۱ گردشگر ایرانی طی ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۱۸، ایرانی‌ها بیشترین تعداد گردشگر در ترکیه را طی این دو ماه به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، میزان ورود گردشگران ایرانی طی ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱٫۷۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در همین مدت تعداد کل گردشگرانی که از ترکیه دیدن کرده‌اند ۳۵ درصد رشد داشته و به ۳ میلیون نفر رسیده است. پس از شهروندان ایرانی، گردشگران گرجستان نیز با افزایش ۱۰٫۲۹ درصدی سفر به ترکیه در رده دوم قرار گرفته‌اند.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در گزارش خود همچنین اعلام کرده که استانبول با اختصاص یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۷۶۱ گردشگر به خود و افزایش ۵۶٫۲۱ درصدی شمار گردشگران نسبت به سال گذشته در صدر شهرهای مقصد توریست ها قرار گرفته است.

اسامی ایرانیان کشته شده در تصادف ترکیه

محمد امین اکرمی

۱۰ فروردین ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی