تک نرخی شدن دلار از سه شنبه با نرخ ۴۲۰۰ تومان مدیریت بازار ارز

تک نرخی شدن دلار از سه شنبه با نرخ ۴۲۰۰ تومان مدیریت بازار ارز

 تک نرخی شدن دلار از سه شنبه با نرخ 4200 تومان مدیریت بازار ارز

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، برای مدیریت بازار ارز و جلوگیری از آشفتگی اعلام کرد که از روز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۷ نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان خواهد بود و نرخ های غیر رسمی دیگر قاچاق محسوب می شود. از این پس تک نرخی شدن دلار در دستور کار است.

به گزارش سایت ریاست‌جمهوری ایران، وی اظهار داشت: «با این رقم، ارز مورد نیاز همه بخش‌ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می‌شود».

وی می‌گوید که «فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند».

به گفته آقای جهانگیری، «نرخ دلار از فردا (سه‌شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، چهار هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود و با این عدد و رقم، ارز به همه نیازهای کشور از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی اختصاص داده خواهد شد».

وی در ادامه هشدار داد: «هیچ نرخ ارزی با قیمت‌های دیگر را به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد».

معاون اول رئیس‌جمهوری ایران تاکید کرد که اگر «نرخ دیگری در بازار شکل بگیرد دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و به رسمیت نمی‌شناسیم».

تک نرخی شدن دلار ۴۲۰۰ تومان

محمد امین اکرمی

۲۱ فروردین ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی