علت فوت ناصر چشم آذر آهنگساز / لیست آهنگ های ناصر چشم آذر

علت فوت ناصر چشم آذر آهنگساز / لیست آهنگ های ناصر چشم آذر

علت فوت ناصر چشم آذر,مرگ ناصر چشم آذر,درگذشت ناصر چشم آذر

ناصر چشم آذر یکی از بهترین آهنگ سازان و نوازندگان موسیقی ایران، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. علت فوت ناصر چشم آذر ، سکته قلبی عنوان شده است. چشم آذر یک همسر و صاحب دو فرزند دختر و پسر نیز بوده است.

علت فوت ناصر چشم آذر

همانطور که در بالا نیز مطرح شد، علت مرگ ناصر چشم آذر ، سکته قلبی بوده است و در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۷ درگذشت. زندگی ناصر چشم آذر با موسیقی عجین بود و موسیقی بخش جدانشدنی از زندگی وی بود.

بیوگرافی ناصر چشم آذر / تولد تا انس با موسیقی

ناصر چشم آذر (زاده ۱۰ دی ۱۳۲۹ در اردبیل)، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده ایرانی و برادر کوچکتر منوچهر چشم آذر بود. ناصر چشم‌آذر در ۱۰ دی ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد شد و در سایه تعلیمات پدرش اسماعیل چشم آذر مراحل اولیه موسیقی را فرا گرفت. او در کودکی ساز آکاردئون را انتخاب نمود.

علت فوت ناصر چشم آذر,مرگ ناصر چشم آذر,درگذشت ناصر چشم آذر

در ۱۲ سالگی به‌همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران می‌شود. در ۱۳ سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستانی به‌خاطر نواختن آکاردئون دریافت نمود. در ۱۷ سالگی رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران در عراق را برعهده می‌گیرد. در ۱۸ سالگی به‌همراه گوگوش، سفرهای رسمی خود را آغاز نمود.

در ۲۰ سالگی جهت گذراندن دوره جاز به آمریکا مسافرت می‌کند. پس از بازگشت سرپرستی ارکستر شوی تلویزیونی پرویز غریب افشار را برعهده گرفت. در محضر استادان بنام موسیقی ایران نظیر مرتضی حنانه، ملیک اصلانیان دوره‌های تکمیلی را سپری نمود.

علت فوت ناصر چشم آذر,مرگ ناصر چشم آذر,درگذشت ناصر چشم آذر

در سال ۱۳۵۷ به مدت ۵ سال جهت تکمیل دوره موسیقی جاز و موسیقی فیلم به آمریکا مسافرت می‌کند. وی از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران می‌باشد. باران عشق یکی از شاهکارهای اوست. پس از بازگشت به ایران از سال ۱۳۶۳ و با ساخت موسیقی متن فیلم تاراج به کارگردانی ایرج قادری فعالیت خود را در زمینه موسیقی فیلم آغاز نمود.

علت فوت ناصر چشم آذر,مرگ ناصر چشم آذر,درگذشت ناصر چشم آذر

لیست آهنگ سازی فیلم ها و سریال ها

آهنگسازی چندین اثر سینمایی از جمله «خواهران غریب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «سوپراستار» به کارگردانی تهمینه میلانی، «زن دوم» به کارگردانی سیروس الوند، «قرنطینه» به کارگردانی منوچهر هادی، «تله» به کارگردانی سیروس الوند، «آتش بس» به کارگردانی تهمینه میلانی، «شمعی درباد» به کارگردانی پوران درخشنده، «غزل» به کارگردانی محمدرضا زهتابی، «خواب و بیدار» به کارگردانی مهدی فخیم زاده، «ساقی» به کارگردانی محمدرضا اعلامی، «قارچ سمی» به کارگردانی رسول ملاقلی پور، «دختران انتظار» به کارگردانی رحمان رضایی، «سارای» به کارگردانی یدالله صمدی، «حریف دل» به کارگردانی رضا گنجی، «می خواهم زنده بمانم» به کارگردانی ایرج قادری، «قصه های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی فعالیت هایی است که این آهنگساز شناخته شده کشورمان انجام داده است.

علت فوت ناصر چشم آذر,مرگ ناصر چشم آذر,درگذشت ناصر چشم آذر

آلبوم های «شکوفه های ایران»، «خواهران غریب»، «شب های تهران»، «باران شادی»، «طلوع عشق» و «باران عشق» نیز از جمله آثار صوتی این آهنگساز فقید هستند.

مرحوم چشم آذر قرار بود اردیبهشت ماه سال جاری کنسرت هایی را به تهیه کنندگی رسول ترابی در تالار وحدت تهران برگزار کند.

مرگ ناصر چشم آذر

محمد امین اکرمی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی