آیا زیدان سرمربی قطر می شود؟

آیا زیدان سرمربی قطر می شود؟

جزئیات تصمیم زیدان برای سرمربیگری تیم ملی قطر

ادعای تاجر مصری: زیدان با دستمزد سالانه ۵۰ میلیون دلار سرمربی قطر می شود

روز گذشته زین الدین زیدان در کنفرانسی خبری حاضر شد و رسما استعفای خود را از مربیگری تیم رئال مادرید اعلام کرد. این جدایی پس از کسب جام های متعدد توسط او در طی سه فصل اخیر، برای بسیاری از اهالی فوتبال و هواداران رئال عجیب و ناراحت کننده بود.

 

اما هروه رنار، سرمربی فرانسوی تیم ملی مراکش پس از بازی دوستانه دیشب تیمش مقابل اوکراین که به تساوی بدون گل خاتمه یافت، به اظهارنظر درباره استعفای هموطن و همبازی پیشین خود از هدایت رئال پرداخت و گفت: نمی دانم که نظرم در این باره مهم هست یا نه، ولی رفتن از رئال پس از سه بار قهرمانی اروپا حق زیدان بود. جدایی در اوج کار بهتری است تا ماندن. دیگر کاری در مادرید برای زیدان نمانده بود که بخواهد انجام بدهد.

زیدان در رئال مادرید
زین‌الدین زیدان (زادهٔ ۲۳ ژوئن ۱۹۷۲ در مارسی، فرانسه) بازیکن فرانسوی بازنشسته در پست هافبک هجومی و مربی فوتبال است. کارشناسان زیادی بر این باور اند که زیدان یکی از نوابغ و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او برای تیم‌های باشگاهی همچون یوونتوس و رئال مادرید و تیم ملی فوتبال فرانسه در پست هافبک توپ می‌زد.

زیدان در طول عمر حرفه‌ای خود ۳ بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان از سوی فیفا در ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ انتخاب شد و از نظر نویر بهترین بازیکن تاریخ است. او یک بار جایزهٔ بهترین بازیکن سال اروپا، یک بار جایزهٔ با ارزش‌ترین بازیکن جام باشگاه‌های اروپا و یک بار جایزهٔ بهترین بازیکن جام جهانی را دریافت کرده‌است و به قهرمانی جام جهانی، جام ملت‌های اروپا، جام باشگاه‌های اروپا، لیگ ایتالیا، و لیگ اسپانیا نائل آمده‌است و از این رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ دانست. او همچنین سه بار در فینال جام جهانی و فینال جام باشگاه‌های اروپا گل زده‌است. او در فرانسه رده اول بهترین بازیکن فوتبال تاریخ فرانسه را به خود اختصاص داده‌است. زیدان پس از مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ از فوتبال خداحافظی کرد و به این ترتیب رئال مادرید آخرین تیم باشگاهی و فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آخرین بازی حرفه‌ای او بود. وی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سرمربیگری رئال مادرید را بر عهده داشت که در آن مدت سه سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. پس از سومین قهرمانی، وی از سرمربی‌گری رئال مادرید کناره‌گیری کرد.

myportal

۱۲ خرداد ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی