وام ۲۵ میلیون تومانی به روستاییان سیل زده اهر برای ساخت و ساز

وام ۲۵ میلیون تومانی به روستاییان سیل زده اهر

وام 25 میلیون تومانی به روستاییان سیل زده اهر

در ابتدای خرداد ماه ۹۷ وقوع سیل در روستای باللی قشلاق شهرستان اهر باعث ایجاد خسارات فروانی شد و در همین راستا بنیاد مسکن تصمیم گرفته است وام ۲۵ میلیون تومانی به روستاییان سیل زده اهر برای ساخت و ساز مسکن روستایی پرداخت کند.

در ابتدا قرار بود مبلغ تسهیلات روستاییان سیل زده ۲۰ میلیون تومان باشد اما این مبلغ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات به روستائیان سیل زده در صورت ثبت نام و دارا بودن شرایط پرداخت خواهد گردید.

هادی رحیمی مدیر بنیاد مسکن از تخصیص ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به هر یک از خانوارهای آسیب‌دیده از سیل در روستای باللی قشلاق شهرستان اهر خبر داد، افزود: تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای ساخت مسکن با متراژ ۴۰ مترمربع پرداخت می‌شود اما اگر خانواده‌ها علاقه‌مند می‌توانیم نقشه ساخت مساکن را بیش از ۴۰ مترمربع نیز تهیه کنیم.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر ادامه داد: اگر قرار باشد واحدهای مسکونی در محل‌هایی که قبلاً وجود داشت ساخته شود امکان توسعه به لحاظ موقعیت مکانی وجود نخواهد داشت.
رحیمی بابیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی از سوی بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای تخریب‌شده روستای باللی قشلاق وجود ندارد، تأکید کرد: در حال حاضر منتظر هستیم تا مالکان با تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد با بانک مسکن تسهیلات را دریافت کنند تا ما نیز بتوانیم عملیات بازسازی را شروع کنیم.
وی تصریح کرد: دریافت تسهیلات از بانک عامل نیاز به ضامن آن‌چنانی ندارد به‌طوری که با بانک توافقاتی داشتیم که روستائیان سیل‌زده باللی قشلاق به‌صورت زنجیره‌ای یعنی روستائیان ضامن همدیگر شوند تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر همچنین از بازسازی واحدهای تخریب‌شده روستای باللی قشلاق بر اثر سیل تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: در صورتی که روستائیان در اسرع وقت بتوانند تسهیلات را دریافت کنند و نقدینگی وجود داشته باشد آماده‌ایم تا واحدهای تخریب‌شده در عرض دو ماه بازسازی کنیم.
رحیمی ابراز داشت: تاکنون نسبت به تسطیح زمین‌هایی که قرار است بر آن واحدهای مسکونی را احداث کنیم کرده‌ایم و همچنین از دیگر اقدامات ما تأمین قیر رایگان برای آسفالت‌ریزی معابر روستای باللی قشلاق بود و هم‌اکنون آسفالت‌ریزی این روستا را به مناقصه داده‌ایم تا پیمانکار مشخص شود.

تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به روستاییان سیل زده اهر

محمد امین اکرمی

۱۶ تیر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی