حکم نهایی جلسه دادگاه ناظم دبیرستان معین و ادعاهای جالب

حکم نهایی جلسه دادگاه ناظم دبیرستان معین

حکم نهایی ناظم دبیرستان معین,رای نهایی برای ناظم دبیرستان معین

دادگاه ناظم مدرسه پسرانه معین برگزار شد و این دادگاه در حالی برگزار شد که ۸ تن از شاکیان حائری در دادگاه حضور داشتند و این دادگاه در پشت درهای بسته برگزار گردید. حائری ناظم دبیرستان معین اتهامات مشروب خواری، تجاوز به دانش آموزان و . . . را رد کرد و گفت می خواستم با آنها شوخی کنم.

حائری ناظم دبیرستان معین گفت : من فقط قصد رابطه دوستانه با دانش آموزان بوده و فقط می خواستم با آنها شوخی کنم و صمیمیانه تر با آنها برخورد کنم. رای نهایی یک هفته دیگر صادر خواهد شد.

رای نهایی دادگاه درباره ناظم مدرسه معین

اوین جلسه دادگاه که در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ارشاد و دومین جلسه دادگاه در مانند اولی در پشت درهای بسته تشکیل شد در شعبه ۱۱۰۹ ارشاد برگزار شد.قربانیان و دانش آموزان دبیرستان معین در کلاس هفتم و هشتم تحصیل می‌کردند و بین ۱۴ و ۱۳ سال نیز سن دارند.

هیچ کدام از شاکیان تا به امروز شکایت خود را پس نگرفتند و همچنان پیگیر پرونده فرزندانشان هستند. اولین جلسه رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه دبیرستان معین با حضور دادستان تهران و خانواده های شاکی که هفت تن بودند به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد.

در این رسیدگی حتی به متهم و خبرنگاران نیز اجازه ورود داده نشده و در زمان اظهارات شاکی ها آقای حائری پشت درب و بیرون از اتاق نگهداری شد.

مسئولان دادسرا نیست از ورود خبرنگاران و روزنامه نگاران به داخل مجتمع قضایی ممانعت به عمل آوردند و تاکید داشتند که این پرونده به صورت غیرعلنی دنبال خواهد شد.

تست پزشکی قانونی بر روی دانش آموزان دبیرستان معین

پسران دبیرستان معین به پزشکی قانونی فرستاده شدند؛ در ادامه بررسی ها ۸ دانش‌آموز اصلی این پرونده به سازمان پزشکی قانونی تهران فرستاده شدند تا تحت معاینه فیزیکی و انجام آزمایشات پزشکی قرار بگیرند تا موضوع تعرض به بچه‌ها روشن شود.

دکتر احمد شجاعی، ریاست سازمان پزشکی قانونی گفت: ۸ دانش‌آموزی که قرار بود به پزشکی قانونی مراجعه کنند فقط شش نفر حضور پیدا کردند. نکته مهم اینکه والدین این دانش‌آموزان اجازه معاینه فیزیکی در مورد بچه های خود ندادند و تمایلی برای معاینه آنها از نظر فیزیکی نشان ندادند و نتوانستیم آنها را معاینه کنیم.

اما با توجه به وضعیت روحی و روانی بدین دانش آموزان آنها را به روانشناس معرفی کردیم. وی درباره اینکه با توجه به حساسیت این پرونده چرا معاینه فیزیکی روی دانش‌آموزان انجام نشده تا صحت و سقم این موضوع روشن شود گفت : در درجه اول خواست خود والدین بود که معاینه فیزیکی انجام نشود و دوم اینکه دستور قاضی بر «عنداللزوم» بودن معاینه فیزیکی بود از این‌رو ما فقط معاینات روانشناسی را روی دانش‌آموزان انجام دادیم.

دکتر شجاعی گفت : حال روحی دو تن از بچه ها بسیار بد و چندان مناسب نبود، به همین خاطر برای مراقبت بیشتر از این دو دانش آموز آنها را به روانشناس معرفی
کردیم تا مراحل درمان را طی کنند. اگر دادگاه نیاز بداند متهم نیز به پزشکی قانونی باید ارجاع داده شود تا اقدامات لازم انجام شود.

نتیجه معاینات پزشکی قانونی بر روی دانش آموزان

صابری رئیس بخش معاینات پزشکی قانونی نیز گفت: ما جلسه که با دانش آموزان داشتیم سوال هایی که از آنها می پرسیدیم و نحوه جواب دادن آنها مشخص بود که آنها تجربه ی اذیت و آزار های جنسی قبلی را نداشت اما متوجه شدیم که این دانش آموزان با توجه به سن و سالشان آموزش های لازم درباره مسائل جنسی را دریافت نکردند و یا بطور روشن تر ، مطالبی که از سوی ناظم به آنها گفته شده برای آنها جذاب بود و موجب کنجکاوی شده و همین طور بخشی هم موجب لذت آنها بوده که مورد استقبال قرار گرفته‌اند و از آنها سوء‌استفاده شده است.

 

محمد امین اکرمی

۱۷ تیر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی