ترامپ روی صندلی چرچیل نشست | مجله میرور: چطور جرات میکنی؟

ترامپ روی صندلی چرچیل نشست | مجله میرور: چطور جرات میکنی؟

ماجرای نشستن ترامپ روی صندلی چرچیل و اعتراضات مردم لندن-انگلستان

ترامپ روی صندلی چرچیل ترامپ در اندازه‌ای نیست که روی صندلی چرچیل تکیه بزند

ترامپ روی صندلی چرچیل نشست,نشستن ترامپ روی صندلی چرچیل,ماجرای نشستن ترامپ روی صندلی چرچیل

قبل از سفر ترامپ به انگلستان اعتراضات بسیاری بخاطر حضور او در لندن به صدا درآمد و این اعتراضات تنها به دلیل نشستن ترامپ روی صندلی چرچیل نبود و اعتراضاتی که وی را بچه ترامپ خطاب می کردند نیز کم نبود!

سفر چهارروزه رئیس جمهور آمریکا به انگلیس در میانه ناآرامی‌های گسترده سیاسی و اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های وی در شهرهای مختلف انگلیس انجام شد و روز گذشته جمعه نیز هزاران نفر در لندن در اعتراض به اقدامات و تصمیم‌گیری‌های ترامپ دست به اعتراضات گسترده زدند.

ماجرای نشستن ترامپ روی صندلی چرچیل چه بود

سیاست‌های «اسلام‌هراسانه» و بحث‌برانگیز او در حوزه مهاجرت و همچنین «اظهارات آتش‌افروزانه‌اش» نسبت به معلولان از جمله مهمترین موضوعاتی است که خشم مردم انگلیس را در قبال ترامپ برافروخته کرده است. بر همین اساس از مدت‌ها پیش از سفر ترامپ به انگلیس مخالفان او اعلام کردند که یک بالن بزرگ شش متری با شکل و شمایلی مشابه ترامپ را بر فراز لندن به پرواز درخواهند آورد. این اقدام با انتقاداتی نیز همراه بود.

با این وجود سازمان دهندگان این برنامه آن را صرفاً یک مزاح خوانده و اعلام کردند که امیدوارند ترامپ این بالن را ببیند. در نهایت این بالن با مجوز شهرداری به مدت ۲ ساعت بر فراز لندن به پرواز درآمد و به نمایش گذاشته شد.

ترامپ در جریان دیدار با ترزا می برر روی صندلی چرچیل نشسته است و تصاویری از او در این حالت منتشر شده است که با انتقادهای بسیاری همراه بود. نشریه میرور با انتقاد از این اقدام ترامپ نوشت: ترامپ در اندازه‌ای نیست که روی صندلی چرچیل تکیه بزند و او نخست وزیر انگلیس را تحقیر کرده است.

محمد امین اکرمی

۲۴ تیر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی