اختصاص سبد کالا به ۴۰ میلیون از مردم ایران/ افزایش اعتبار برای کمک جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش

اختصاص سبد کالا به ۴۰ میلیون از مردم ایران/ افزایش اعتبار برای کمک جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش

فتاح رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه قرار بر این است که در چند نوبت سبد کالا به پنج دهک پایین جامعه که حدود ۴۰ میلیون نفر می‌شوند تعلق گیرد که شامل مددجویان کمیته امداد هم می‌شود، گفت: سرانه کمک‌ هزینه نقدی خرید جهیزیه نوعروسان تحت پوشش افزایش خواهد یافت.

سید پرویز فتاح نیز اشاره کرد با فروش ساختمان سوهانک بودجه آن به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریزشده است اشاره کرد که این بودجه می تواند بسیار کارگشا در امور ممدجویان باشد

ایشان به این موضوع که جامعه از شرایط اقتصادی زیادی رنج می برد ولی با این حال رویکرد کمیته امداد بر این بوده است که جامعه هدف کاهش یابد و شرایط اقتصادی بهبود بخشد.

فتاح با تأکید بر اینکه جوانان در شرف ازدواج تحت حمایت نباید در صف دریافت جهیزیه بمانند، از افزایش کمک‌هزینه نقدی خرید جهیزیه خبر داد و گفت: با همکاری دولت و ‌فروشگاه اتکا، صد هزار فقره جهیزیه به نوعروسان مددجو اهدا می‌شود؛ ولی این امر با کارت های بانکی قابل انجام است.

رئیس کمیته امداد با اظهار اینکه بیشترین منابع این نهاد به پرداخت هزینه‌های رهن و ‌اجاره مسکن خانوارهای تحت حمایت اختصاص‌یافته است، افزود: با توجه به اختصاص ۵۰ هزار مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان کمیته امداد تا ماه آینده، سهم مددجویان هر استان از این تعداد اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق توافق با دولت مقرر شده است در چند نوبت سبد کالا توزیع شود، گفت: این سبدها به پنج دهک پایین جامعه که حدود ۴۰ میلیون نفر می‌شوند، تعلق می‌گیرد که شامل مددجویان کمیته امداد هم می‌شود.

فتاح با اشاره به این نکته که چند روز پیش با مقام معظم رهبری ملاقات داشته اند گفت: ایشان فرمودند که گزارش های فعالیت های کمیته امداد به ایشان می رسد و هیچگونه نگرانی از بابت این مجموعه ندارند.

توزیع سبد کالا به ۴۰ میلیون ایرانی

mehdiofficial

۷ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی