برنامه های تلوزیونی در محرم ۹۷ + اعلام برنامه ها

برنامه های تلوزیونی در محرم ۹۷ + اعلام برنامه ها

دبیر شورای معارف سیما از ۱۰۲۳ برنامه تلوزیونی در ماه محرم خبر داد و گفت: با توجه به وظایف هر شبکه برنامه هایی مختلف برای ماه محرم تدارک دیده شده است که در این ماه به روی آنتن می رود. محمدحسن محمدزاده در نشست خبری برنامه های کامل صدا و سیما که در شورای معارف تایید شده اند را اعلام کرد.

محمدزاده اعلام کرد هر شبکه وظایف خاص خود را در ماه محرم دارد که با توجه به مخاطبان آن شبکه تدارک دیده شده است و برنامه ها دارای برنامه ریزی بسیار دقیقی می باشند.

وی همچنین اشاره کرد در ماه محرم شبکه قرآن وظایف سنگین تری نسبت به سایر شبکه ها عهده دار خواهد بود که حجم برنامه های آن را بیشتر کرده است ولی در کنار این شبکه، شبکه های یک، دو، سه، چهار، افق، مستند، سلامت، امید، جام جم، ورزش، تماشا، نمایش، نسیم و کودک به ترتیب برنامه های مناسبتی این ماه را عهده دار خواهند بود.

محمدزاده با بیان اینکه نگرانی خانواده ها از این بابت بود که در ماه محرم فرزندانشان از تماشای کارتون های مناسب بی بهره بمانند، خاطر نشان کرد:اما اینطور نیست و ما برای این شبکه هم برنامه های مناسبی برای کودکان و نوجوانان خواهیم داشت اما در مجموع جدول پخش شبکه های مختلف منعطف بر مناسبات این ماه است.

وی درباره محتوای برنامه های این ماه گفت:سبک زندگی حسینی به عنوان شاخصی در سبک زندگی اسلامی مثل صبر، مقاومت، باور دینی بالا، امیدبخشی و… محوریت برنامه های محرم را تشکیل می دهد.از سوی دیگری به سخنران های محترم و اماکنی که در آنها سخنرانی ها برگزار می شود چنین موضوعاتی ابلاغ شده است.

محمدزاده با بیان اینکه طبق پیشنهادهای ارائه شده قالب سخنرانی ها مورد نیاز و مورد علاقه مخاطبان خواهد بود و تا حدود ۲۴ درصد از مخاطبان تلویزیون نسبت به سخنرانی در این ایام علاقه نشان دادند، گفت:نوع کارشناس و زمان پخش سخنرانی ها در همه شبکه ها با هماهنگی صورت گرفته است و تکراری نخواهد بود.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه یکی از پر مراجعه ترین قالب ها در این ماه قالب ذکر مصیبت و مداحی است که تعدادی مداح برای برنامه هایمان در نظر گرفتیم، افزود:نوع مأموریت شبکه قرآن با سایر شبکه ها متفاوت است اما در حضور مداح ها در شبکه ها تقسیم بندی صورت گرفته است. ما از مداح های جوان برای برنامه های ماه محرم استفاده کردیم که البته خبره نیز هستند.

وی با اشاره به پیامدهای منفی که در مراسم ها وجود دارد، گفت:بسته هایی که از سوی برگزار کنندگان مجالس ذکر مصیبت به دست ما می رسد، باید سعی شود بسته کاملی باشد و بریده بریده نباشد و صرفا مرثیه سرایی در این بسته ها تبلیغ نشود.

محمدزاده با بیان اینکه برایمان مهم است که در این مراسم ها به پخش فعالیت های گروه های موثر بپردازیم ، خاطر نشان کرد:اتفاق خوبی که امسال افتاده تعاملی است که مرثیه سازان با شبکه های مختلف دارند و از اشعار آئینی و دینی و مرتبط با این ماه استفاده کردند و خود شاعران از این موضوع مطلع شدند و از سال گذشته این آسیب به صفر رسیده است.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه اجتماعات بزرگی در ماه محرم در سراسر ایران برگزار می شود، گفت:ما تقریبا آنها را پوشش رسانه ای خواهیم داد که از ۸ تا ۱۰ محرم برگزار می شود؛ مثل همایش شیرخوارگان حسینی که از شبکه های یک، دو، سه و چهار پخش می شود . همچنین همایش احلی من العسل را که در حرم امام خمینی(ره) و در ۲۴ نقطه در کشور برگزار می شود، پوشش می دهیم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۷ عنوان برنامه برای محرم خواهیم داشت که در قالب های مختلف تلویزیونی تدارک دیده شده است، افزود:۱۰۲۳ برنامه در کل داریم که ۳۳۹۶۱ دقیقه برنامه خواهد بود . اگر برنامه های اختصاصی روز دهم و نهم را به آنها اضافه کنیم ۶۰۸ ساعت برنامه تقدیم مخاطبان می شود و به نسبت سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ ساعت افزایش برنامه داشتیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه شبکه یک سیما با ۷ عنوان برنامه در ۳۵۰۰ دقیقه به استقبال محرم می رود، خاطر نشان کرد:در شبکه یک سیما، علاوه بر برنامه اذانگاهی تسبیح صبا، اشعه ایکس، ارتباط با استان ها با نام با کاروان از ۸ تا ۱۰ محرم، ویژه برنامه شور شیرین را نیز هر شب ساعت ۲۳ بر روی آنتن می برد.

دبیر شورای معارف با بیان اینکه شبکه دو با ۸ عنوان برنامه و شبکه چهار با ۵ عنوان برنامه در ماه محرم میهمان مردم خواهد بود، گفت:شبکه پنج با ۱۰ عنوان برنامه، شبکه آموزش با ۳ عنوان برنامه، شبکه قرآن با ۱۶ عنوان برنامه، شبکه کودک با ۱۴ عنوان برنامه، شبکه مستند با ۴ عنوان برنامه، شبکه افق با ۶ عنوان برنامه، شبکه امید با ۱۶ عنوان برنامه، شبکه جام جم با ۸ عنوان برنامه و شبکه نسیم با ۴ عنوان برنامه به استقبال ماه محرم می رود.

وی با اشاره به اینکه فرمول یک از روز ۶ محرم و صبح بخیر ایران از شبکه یک پخش می شود، خاطر نشان کرد:کوی محبت حب الحسین و از لاک جیغ تا خدا و مستند پیرغلامان نیز در ماه محرم از شبکه دو پخش خواهد شد. همچنین شبکه سه برنامه در آستان خورشید را از کربلا به طور مستقیم پخش می کند، سمت خدا، مسیر کربلا، مستند نوحه های ماندگار، بدون توقف، مستند ادب حضور معرفی هیئت های انقلابی، برنامه کوتاه چله از برنامه های شبکه سه هستند.

محمدزاده با بیان اینکه مستند پیرغلامان و مستند ترکیبی راویان گنجینه اسرار نیز از شبکه چهار سیما پخش می شود، گفت:بهشتیان زمین، مسیر، جاماندگان حسینی، سوگواره، محشر واژه ها، یارای شیدای حسینی مستند سیاه پوشان جامانده تا نیایش حوالی امروز، عطر عاشقی، به خانه برمی گردیم نیز از عناوین برنامه های شبکه پنج سیما در ماه محرم است.

وی به صبحی دیگر، همیشه خونه و هفت آسمان را از عناوین برنامه های شبکه آموزش سیما عنوان کرد و افزود:از شبکه کودک نیز برنامه هایی همچون سر سفره خدا، یکی از چهار نفر داستان مذهبی سینمایی، نقش و نقاش، مقتل خوانی، مجموعه داستانی، سینمایی عاشوراییان، ستار های آسمون، پویه من امام حسین را دوست دارم، نقاشی نقاشی، فتو کلیپ مامان گلی و فرشته های آسمون را در ایام محرم بر روی آنتن می برد.

دبیر شورای معارف سیما به برنامه های شبکه امید اشاره کرد و گفت:داستان خوبان، بفرمایید روضه، نوجوانان عاشورایی، احلی من العسل، نوجوانان عاشورایی، دوربین امید، گپ و گفت، مسابقه شبستان، به توان خدا، پای منبر، پویش مثل قاسم، نور ابدی نیز از شبکه امید پخش می شود.

محمدزاده با اعلام برنامه های شبکه قران گفت:روزنه، مستند عزاداری، جاودانگی، نغمه عشاق، مسابقه بشارت همان مسابقه ۱۴۵۲ است که به طور ویژه از ۶ محرم با موضوع امام حسین (ع) تولید شده است. وضو با مهتاب ویژه برنامه محرم همان عطر محرم است و به برگزاری جلسه های اصیل حسینی می پردازد . ارتباط زنده، سید احرار برنامه برند شبکه است که برنامه ترکیبی است، پرسمان یکی از برنامه هایی است که به شبهات محرم پاسخ می دهد. احباب الحسین مستندی است که به معرفی خادمان حسینی می پردازد، ویژه برنامه کودک، کلیپ و نماهنگ نوجوان، روی بوم عاشورا، ارث خانوادگی مجموعه برنامه های دیگر این شبکه است.

وی درباره برنامه های شبکه جام جم گفت:سید احرار، روشنا مناسبتی همایش شیرخوارگان حسینی، روشنا نیز در روز تاسوعا و عاشورا به انعکاس مراسم مذهبی می پردازد. عقیق کودکان آب راه عاشقی و همچنین تاریخ شفاهی میراث مرثیه، اسب سفید سرزمین من، محرم در قاب مستند از برنامه های شبکه مستند هستند.

محمد زاده با بیان اینکه در طراحی برنامه های شبکه های ۳ و ۵ و قرآن سعی کردیم ویژه برنامه های جدیدی را ارائه کنیم و از جهت قالب و کیفیت ساخت در طراز شایسته ای قرار بگیریم، افزود:یکی از کارهایی که شبکه قرآن معارف سیما در قالب تخصصی جزو ماموریت های خود دارد بحث تولید تلاوت است که از این به بعد تلاوت های جدیدی را در شبکه های تلویزیونی شاهدیم. در ماه محرم نیز کلیپ هایی درباره نغمات عاشورایی از سمت شورای معارف سیما در اختیار شبکه ها قرار گرفته است.

برنامه های تلوزیونی در ماه محرم

mehdiofficial

۱۴ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی