مبارزه با گرانی پوشک بچه + راهکارهای عملی

مبارزه با گرانی پوشک بچه + راهکارهای عملی

این روزها تهیه پوشک بسیار مشکل شده است و خانواده ها دغدغه های زیادی برای آن دارند، گرانی و کمیاب بودن پوشک این روزها گریبان گیر تمامی خانواده شده است و بعضی از خانواده ها قدرت خرید پوشک را ندارند، در این شرایط برخی از راهکارها را برای صرفه جویی در پوشک به شما معرفی می کنیم تا از هزینه های زیاد و سرسام آور تا مقداری خلاص شوید.

لازم نیست سایز پوشک را زود عوض کنید
همه ی مادران از مقدار سایز نوزاد خود آگاه هستند و در شرایطی که پوشک ارزان تر بود می توانستند سایز پوشک را عوض کنند و هر سری یک سایز بزرگتر تهیه کنند اما در این شرایط این امر دیگر لازم نیست، سایز بزرگتر پوشک گرانتر می باشد و رشد کودکان با یکدیگر متفاوت است از این رو تا از رشد نوزاد خود مطمئین نشدید سایز بزرگتر را تهیه نکنید و مطمئین شوید نوزاد به سایز بزرگتر نیاز دارد و سپس برای آن پوشک تهیه کنید.

پوشک را درست بپوشانید
پس دادن باعث می‌شود مجبور شوید زودبه‌زود دست‌به‌کار شوید و بچه را عوض کنید؛ اما یک ترفند ساده وجود دارد که به شما امکان صرفه جویی در پوشک بچه را می‌دهد؛ دقت کنید ادرار یا مدفوع فرزندتان بیشتر از کدام بخش پس می‌دهد. اگر بخش جلوی پوشک بیشتر پس می‌دهد، بهتر است پوشک را جلوتر بکشید. اگر بخش پشتی دچار این مشکل است، پوشک را بیشتر به سمت عقب قرار دهید و اگر هر دو بخش پس می‌دهند؛ وقت تعویض پوشک فرزندتان به سایز بزرگ‌تر رسیده است.

طرز بستن پوشک بچه
هر پوشک چند در می‌آید؟
به‌جای اینکه ببینید برای هر بسته پوشک چقدر هزینه می‌پردازید، به قیمتی که درنهایت برای هر عدد پوشک خرج می‌کنید توجه کنید. برای مثال ممکن است قیمت دو نمونه پوشک یکی باشد؛ اما یکی هفت تا هشت پوشک بیشتر در خودش جا داده باشد که در نهایت به صرفه جویی منجر خواهد شد.
پوشک را به صورت عمده یا حراج بخرید
چاره ای نیست هر وقت متوجه یک حراج خوب شدید، حتی اگر هم به پوشک جدید برای فرزندتان احتیاج نداشتید،دست‌به‌کار شوید و خرید کنید. البته منظورمان احتکار نیست ولی یک محاسبه ساده برای تعداد مورد نیاز در هفته می تواند شما را به تعداد بسته پوشک مورد نیاز در ماه هدایت کند. دلیلش هم ساده است؛ چرا باید هزینه بیشتری برای کالایی بپردازید که می‌توانید آن را ارزان‌تر بخرید؟
در مصرف پوشک اسراف نکنید
برای محاسبه تعداد و سایز مورد نیاز فرزندتان دقت بیشتری کنید تا این دوراندیشی برای خرید به انبار بسته های پوشک های کوچک‌تر از سایز فرزندتان منجر نشود. به این صورت در واقع شما متضرر شده‌اید چون هم پول بیشتری داده‌اید هم دوباره باید پوشک بزرگتر بخرید.
پوشک ها را با هم مقایسه کنید
در شرایط فعلی کشور بهتر است قیمت فروشگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. بعضی فروشگاه‌ها پوشک را هنوز به قیمت خرید قبلی ارائه می‌کنند؛ در حالی که در مرکز فروش این اقلام معمولا به خاطر به روز بودن خرید و فروش، قیمت‌ها را زودتر بالا می‌برند.

مقایسه قیمت پوشک در خرید
برندهای متفاوت پوشک بچه را امتحان کنید
سری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزنید و ببینید کدام برندهای پوشک بهداشتی تخفیف خورده‌اند؛ ممکن است این هفته یک برند پوشک حراج داشته باشد و هفته بعد برند دیگری. برای اینکه بتوانید هزینه‌ها را کم کنید بهتر است به یک برند محدود نشوید و از تخفیف برندهای مختلف استفاده کنید.البته اگر کودکتان پوست حساسی ندارد که مجبور باشید فقط از یک برند خاص استفاده کنید .
پوشک آنلاین بخرید
گاهی فروشگاه‌های اینترنتی تخفیف‌های خوبی روی لوازم مختلف دارند.این روزها پوشک هم در ستون پر فروش‌های روز قرار گرفته است این امکان را از دست ندهید. اگر هم فروشگاه مورد نظر هنوز تخفیف برای فروش پوشک ندارد، در سایت ثبت نام کنید و پوشک را هم به لیست کالاهای موردعلاقه‌تان اضافه کنید تا جزو اولین کسانی باشید که از تخفیف‌ها باخبر می‌شود.
از محافظ پوشک استفاده کنید
سری به داروخانه بزنید و سراغ محافظ پوشک را بگیرید. محافظ پوشک لایه ای ضد حساسیت است که قدرت جذب کنندگی بالایی دارد. این محافظ ها هم برای پوشک قابل استفاده هستند هم کهنه. یک یا دو لایه از این محافظ ها را روی پوشک پهن کنید و بچه را پوشک کنید. با این راهکار به جای تعویض زود به زود پوشک شما می‌توانید محافظ را عوض کنید؛ به‌خصوص برای زمانی که فرزندتان عادت دارد درست وسط عملیات تعویض پوشک دستشویی کند آن هم دستشویی شماره دو!
بچه را بیشتر سرپا بگیرید
اگر خانه دار هستید و فرزندتان هم به سنی رسیده است که می‌شود او را سرپا گرفت یا روی لگن نشاند، برای صرفه جویی در پوشک از این کار دریغ نکنید و استفاده از پوشک را به بیرون از خانه موکول کنید. در مورد بچه‌های کوچک‌تر استفاده از کهنه راهکار جایگزین بهتری است.

پوشک بچه
از خشک بودن بچه مطمئن شوید
یکی از کارهایی که ممکن است باعث شود مجبور به تعویض سریع تر پوشک شوید خشک و تمیز نبودن پای بچه است؛ بنابراین قبل از استفاده از پوشک جدید اگر او را شسته‌اید حتما خوب خشکش کنید تا پوشک جدید خیس نشود.
از کهنه به جای پوشک استفاده کنید
می دانیم برای شما مادرانی که سرکار می روید و سرتان شلوغ است شستشوی کهنه یعنی یک دردسر جدید ولی خب چاره ای نیست اگر می خواهیم در این شرایط اقتصادی صرفه جویی کنید به هر حال کهنه یکی از به صرفه ترین راهکارهاست البته اگر روی کهنه از محافظ پوشک هم استفاده کنید، فاصله زمانی تعویض کهنه را طولانی تر می کند.
باز نگه دارید
مشکل بسیاری از مادرها اینست که پوست پای بچه ها در اثر استفاده طولانی مدت از پوشک قرمز و سوزناک می‌شود. حالا اگر شاغل نیستید و می‌توانید فرزندتان را روزی یکی دوساعت باز نگه دارید، این کار را بکنید هم پوست پای بچه‌تان هوا می‌خورد و دیگر دچار بثورات نمی‌شود هم لااقل یک پوشک کمتر استفاده کرده‌اید. البته توصیه می‌کنیم بچه را جلوی آفتاب باز بگذارید تا ویتامین دی هم به بدنش برسد.

صرفه جویی در پوشک

mehdiofficial

۱۴ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی