اینستاگرام فیلتر می شود؟ + سخنان وزیر ارتباطات و معاونش

اینستاگرام در حال فیلتر شدن است + سخنان وزیر ارتباطات و معاونش

«ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و ایتا» ۹ پیام رسان داخلی می باشند که وزیر ارتباطات به آنها مجوز فعالیت داده است و از آن ها حمایت های لازم را انجام داده استو

خبرها ناشی از فیلتر شدن اینستاگرام زیاد شده است این درحالی است که به طور مستقیم کسی از این مهم خبرنداده است.

وزیر ارتباطات در گفته های خود فیلتر شدن اینستاگرام را تکذیب نمود این در حالی است که معاون او خبر داد که بودجه ای برای ۲شبکه اجتماعی عکس تخصیص داده شده است.

صادق عباسی شاهکوه روز یکشنبه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه پیام رسان هایی که مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی هستند، این مرکز از امکانات بهره مند شده اند.

وی تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به همه اپراتورهای دارای مجوز امکانات ارایه می دهد و تاکنون به هیچ غیر اپراتوری امکانات زیرساختی داده نشده است.
معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: امکانات رایگان تنها به ۹ پیام رسانی که مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده، تعلق گرفته است و هیچ کس یا نهادی غیر از اینها امکانات رایگان دریافت نکرده و نخواهد کرد.
عباسی شاهکوه گفت: به هر کدام از این پیام رسان ها پنج میلیارد تومان داده شد که در حدود مقدورات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده است اما اگر درخواست جدیدی مطرح شود و براساس مصوبه باشد، امکان دارد مبلغی اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان پدافند غیرعامل ۲۵ تیرماه در گفت و گویی اعلام کرد که سرورهایی که برای تلگرام در طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی(ره) بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می توانستند آنها را به سروش بدهند اما ندادند.
همان روز به دستور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایندگان رسانه ها بازدیدی از این مرکز داشتند؛ «سهراب آغ بیات» مدیرکل کنترل و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت به خبرنگاران گفت: «از تجهیزاتی که در این طبقه وجود دارد فقط برای مکالمه استفاده می شود و افزون بر مکالمات بین شهری داخل کشور، ارتباطات بین المللی را نیز پوشش می دهد؛ هیچ تجهیزاتی مربوط به دیتا در طبقه نهم این ساختمان وجود ندارد و خبرهای مربوط به استقرار سرورهای فارسی در این طبقه تکذیب می شود.

فیلتر شدن اینستاگرام

mehdiofficial

۱۵ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی