درخواست ۶۰۰ هزاردلاری آرژانتین برای بازی با ایرن

درخواست ۶۰۰ هزاردلاری آرژانتین برای بازی با ایرن

در ساعات اخیر خبرهای از پرداخت مبلغی توسط تیم آرژانتین برای بازی با تیم ملی ایران شنیده شده بود و در کنار این بازی با کلمبیا نیز پیشنهاد شده بود.

شرکتی برای این بازی ها پا در میان شده است که طی نامه ای به فدراسیون ایران مبلغ ۶۰۰ هزار دلار را برای این بازی ها پیشنهاد داده است و در کنار اینها هزینه ی ۴۰ نفر از همراهان در تیم ملی را نیز قرار است پرداخت شود.

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی در تمرینات و در واکنش به این خبر گفت: اگر پیشنهاد بازی با آرژانتین و هم چنین پولی که قرار است به فدراسیون فوتبال داده شود صحت داشته باشد حاضرم تا دبی روی زانو راه بروم! بعد از طعنه کارلوس کی روش دپارتمان تیم های ملی اطلاعیه ای صادر کرد و گفت سرمربی تیم ملی در جریان این پیشنهاد نیست.

حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال در خصوص حاشیه های ایجاد شده پیرامون این دو بازی گفت: نامه سه خطی از سوی یک شرکت برای فدراسیون فوتبال ارسال شده و یکی از سایت ها چه جار و جنجالی که براه نیانداخته است! استناد روی این نامه آیا درست است؟ شاید اصلا این شرکت مجهول الهویه باشد. ما فقط نامه را دریافت کرده ایم و اصلا بحثی در مورد آن نداشتیم. پیشنهاد برگزاری در آمریکا مطرح است و ابتدا باید روی این مسئله زوم شد که آیا تیم ملی موفق به اخذ ویزای این کشور خواهد شد؟ آیا این بازی ها از نظر فنی بدرد تیم ملی و برای حضور شایسته در جام ملت های آسیا می خورد؟ چون اگر خدای ناکرده پیش از جام ملت ها بازی کنیم و تیم ملی شکست بخورد این نتایج می تواند از نظر روحی و روانی تیم را بهم بریزد و این به سود رقبا خواهد بود.

متاسفانه بعضی به جای فدراسیون فوتبال روی این نامه سه خطی تجزیه و تحلیل کرده اند و حتی برای تیم ملی و فدراسیون فوتبال هم تصمیم گرفته اند! اصلا این جنجال خبری آنهم در آستانه که تیم ملی دوباره تمرینات خود را استارت زده جالب نبود و هیچ کمکی به تیم ملی نکرد. همان طور که اشاره کردم پیشنهاد ارایه شده یک پیشنهاد خام است و حتی ما باید از نهادهای نظارتی سوال کنیم آیا پاسخ به این دعوتنامه امکان پذیر هست یا نه.

حمیرا اسدی در پاسخ به این سوال که با طرح این حرف ها آیا باید بازی با آرژانتین و کلمبیا را منتفی دانست، گفت: همان طور که اشاره کردم این نامه باید بررسی شود. از نظر فنی سرمربی تیم ملی تصمیم خواهد گرفت که این بازی ها به صلاح تیم ملی هست یا نه؟ اصلا به ما ویزا می دهند یا نه؟ شاید ما بخواهیم تاریخ جدیدی را پیشنهاد بدهیم. متاسفانه بعضی از سایت های خبری و خبرنگاران خود را محق به دخالت و حتی تصمیم گیری در این زمینه می دادند و با طرح سوالاتی از کی روش حاشیه ایجاد می کنند. ما در حال برنامه ریزی برای آینده تیم ملی هستیم. مکاتباتی هم داشته ایم و هر بازی ای نهایی شود از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا چگونه رسانه ای شد در حالی که نامه برای فدراسیون فوتبال ارسال شده بود؟ گفت: طبیعتا از طریق شرکت رسانه ای شده. یکی از ایرانیانی که در زمینه برگزاری بازی دوستانه فعالیت می کند با شرکت مورد اشاره همکاری می کند و این نامه فاش شده است. همان طور که اشاره کردم ما بایست تحقیق کنیم تا چه حد شرکت روی حرف خود ایستاده است. ما شاید تاریخ جدیدی را پیشنهاد بدهیم. هنوز پیگیری جدی از سوی شرکت مورد اشاره نشده است و همه چیز در حد همان نامه است. در نهایت تصمیم گیرنده در این زمینه سرمربی تیم ملی است. ما در صورت قطعی شدن این پیشنهاد موضوع را با سرمربی تیم ملی در میان می گذاریم.

حمیرا اسدی هم چنین در خصوص بازی دوستانه با برزیل در تهران گفت: این موضوع از طرقی سفارت ایران در برزیل در حال پیگیری است. سفیر در این زمینه صحبت هایی داشته است. این بازی در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی می شود و قرار ما برای برگزاری این بازی در استادیوم آزادی است. هم اکنون موضوع حق پخش و شرایط میزبانی این بازی در دست بررسی است.

رئیس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال در پایان پیشنهاد ۶۰۰ هزار دلاری شرکت خارجی برای بازی با آرژانتین و کلمبیا در آمریکا را تایید کرد. و گفت: این در نامه ای است که برای ما ارسال شده است.

بازی دوستانه ایران با آرژانتین

mehdiofficial

۱۸ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی