جزئیات توزیع بن کالا شهریور ۹۷/ صعود تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان

جزئیات توزیع بن کالا شهریور ۹۷/ صعود تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان

در روزهای اخیر به دلیل مشکلات مالی و فشار اقتصادی در هفته‌های اخیر به مردم خبرهای خوب هم نیز در خبرگزاری های مختلف منتشر می‌شد که خبر از اختصاص سبد یارانه ای یا بن به اکثر مردم ایران داده بود در پی این خبر جزئیاتی از اختصاص کالا به هموطنان عزیز که قرار است از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای اختصاص یابد قرار داده ایم.


همچنین معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از شارژ مجدد و افزایش ۲۰ درصدی شارژ کارت یارانه ای مددجویان خبر داد که با آن می‌توانند اقدام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های زنجیره ای خریداری کنند.

همچنین جهت ارائه بهتر خدمت به مردم ایران مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارائه وام دانش آموزی از سوی صندوق کارآفرینی امید را تشریح کرد و گفت صندوق کارآفرینی امید تا بیش از ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنها می‌گذارد.
در کنار وام آموزش پرورش نیز وام اشتغال روستاییان نیز در حال انجام است که در ادامه به آن پرداخته ایم.


توزیع کالاهای اساسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واگذار شود

یک کارشناس بازار کار بر این باور است که توزیع کارت نقدی خرید کالا بین ۲۵ میلیون نفر در کشور بسیار کم است، چون فارغ از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور نیازمند این حمایت ها هستند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا درباره پیشنهاد اعطای کوپن الکترونیکی ابراز عقیده کرد و گفت: فرقی ندارد سیستم اعطای کالابرگ به شیوه کوپن کاغذی باشد یا کارت الکترونیکی، مهم این است که کالاها با قیمت و کیفیت مناسب باشد و مردم دسترسی راحت برای گرفتن آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت درحال برنامه‌ریزی برای تامین کالاهای اساسی مردم هستند، گفت: مجلس جدا از دولت طرح دوفوریتی تامین کالاهای اساسی را مطرح کرد ولی با این استدلال که این وظیفه از اختیارات دولت است و دولت امکان ساماندهی بازار و تامین اقلام اساسی را دارد، رد شد.

کارشناس بازار کار ادامه داد: در حال حاضر اگر روند بازار بخواهد به همین شرایط در آینده پیش برود، قطعا نیاز داریم از طریق کوپن و سهمیه‌بندی، کالاهای مورد نیاز را در اختیار مردم قرار بدهیم.

وی درباره اعلام آمادگی شبکه تعاونی‌ها برای توزیع اقلام اساسی، گفت: قبلا اتحادیه امکان این رویه را دنبال می‌کرد ولی مشکلاتی از جمله کمبود کالا و کیفیت آن به وجود آمد که به همین منظور پیشنهاد شد این اقلام از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در سطح شهر گسترده هستند و دسترسی مردم به آن‌ها آسان است، توزیع شود.

حاج اسماعیل افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای مردم بیش‌تر جا افتاده و دولت می‌تواند از این طریق کالاهای اساسی را در اختیار کارمندان و کارگران قرار بدهد.

این فعال کارگری ادامه داد: طبعا تعاونی‌ها با تجربه‌ای که از سالهای دور دارند، قادر به توزیع کالاهای اساسی هستند ولی برای آنکه کالاهای با سهولت و کیفیت بیش‌تر به دست مردم برسد و به دلیل کمبود دچار تغییر نشود، توزیع اقلام به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واگذار شده است.

وی درباره توزیع کارت نقدی خرید کالا بین ۲۵ میلیون نفر که رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر آن را اعلام کرد، گفت: معتقدم این تعداد بسیار کم است چون فارغ از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، همین حالا نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت کشور نیازمندند و طبقه کارگر که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند و حتی کارمندان هم جزو آن محسوب می‌شوند، بنابراین دولت در این طرح باید طیف گسترده‌تری را در نظر بگیرد و برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای گذشته از بررسی اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالاهای اساسی خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی، با بیان اینکه اعطای کوپن هنوز قطعی نشده گفت: اجرای برنامه‌های حمایتی حتمی است و در این راستا،‌ تا پایان همین ماه به تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سبد کالایی اعطا می‌شود و برنامه تامین کالای اساسی برای هشت دهک یا تمامی افراد جامعه با اعطای کوپن الکترونیکی در دستور کار قرار می‌گیرد.


کارت‌ یارانه مددجویان شارژ می‌شود + نحوه توزیع «سبدغذایی»
سبد کالا
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به توزیع «سبد غذایی» بین مددجویان کمیته امداد تا پایان شهریور ماه، از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ این سبد نسبت به سال گذشته خبر داد.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مانند سال‌های گذشته با هماهنگی وزارت رفاه، برای تامین مایحتاج اولیه نیازمندان تفاهم نامه امضاء شده است، گفت: سال‌های گذشته این سبد غذایی به صورت کالا در اختیار مددجویان قرار داده می‌شد، اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و تسهیل دریافت سبد کالا از سوی نیازمندان، کارت‌های یارانه مددجویان شارژ می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان شارژ کارت یارانه مددجویان در دوره‌های قبل بین ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومان بود که به تعداد بُعد خانوار این مبلغ اختصاص می‌یافت اظهار کرد: این‌بار با توجه به تورم اقتصادی و افزایش قیمت اقلام غذایی، با هماهنگی وزارت رفاه این ارقام ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، اما هنوز عدد نهایی از سوی وزارت رفاه اعلام نشده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه طی یکی دو روز گذشته بانک اطلاعات مددجویان کمیته امداد در اختیار وزارت رفاه قرار داده شده است، ادامه داد: این بانک اطلاعاتی شامل حدود دو میلیون خانوار است که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنها تحت پوشش قرار دارند و حدود ۴۰۰ هزار نفر پشت نوبت هستند. به این ترتیب این دو گروه به صورت تفکیک شده به وزارت رفاه معرفی شده‌اند.

رهبر با بیان اینکه مبلغ این سبد غذایی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، گفت: فروشگاه‌های تحت قرار داد که وزارت ر فاه با آنها تفاهم‌نامه دارد مانند فروشگاه اتکا، تعاونی مصرف فرهنگیان، رفاه و… که دوره‌های پیش نیز مددجویان سبد کالاها را از آنها دریافت می‌کردند این بار نیز کالاها را عرضه خواهند کرد. با این وجود اسامی قطعی این مراکز اعلام خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: این سبد حمایتی تنها شامل مواد غذایی می شود و وسایل بهداشتی در این بسته پیش بینی نشده است.

به گزارش ایسنا، در عین حال فتاح، رییس کمیته امداد در سفر خود به خرم‌آباد ضمن اعلام خبر فوق گفته بود: سبد غذایی در مرحله نخست، پایان شهریور ماه به همه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حتی پشت نوبتی‌ها داده می‌شود و در جلسه‌ای که با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم قرار شد که به ۱۱ میلیون نفر این بن کالا داده شود اما برای ماه‌ها بعد دولت هنوز تصمیم دقیقی نگرفته که به چند دهک این بن کالا ارائه شود اما هر تصمیمی باشد به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرده بود که برای عبور از شرایط سخت اقتصادی، تغییر رویکرد داشته‌ایم که کمک‌های موردی را بیشتر و تمام افراد پشت نوبتی را وارد چرخه مستمری‌بگیری و مددجویی کنیم؛ این اقدامات در شهریور و مهر ماه انجام خواهد شد.


جزئیات وام ۵۰ میلیونی دانش آموزی
مصطفی آذرکیش
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارائه وام دانش آموزی از سوی صندوق کارآفرینی امید را تشریح کرد.

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند ارائه وام کارآفرینی به دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، اظهار کرد: برای اولین بار بخش دانش‌آموزی به اساسنامه صندوق کارآفرینی امید که در فروردین ماه سال جاری در هیئت وزیران به تصویب رسید اضافه شد.

وی افزود: این مصوبه یکی از اقدامات در راستای حمایت از فارغ التحصیلان هنرستان‌هاست. قبلا در اساسنامه صندوق، بخش تسهیلات دانش‌آموزی وجود نداشت، اما اکنون با اضافه شدن این بند به اساسنامه و تمهید مقررات لازم، شرایطی بوجود آمده است که منجر به حمایت از کسب و کار دانش‌آموزی شده است.

مدیر کل دفتر آموزش‌های کاردانش آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون هر کدام از دانش‌آموزان طرح کارآفرینی داشته باشند، صندوق کارآفرینی امید تا بیش از ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنها می‌گذارد، گفت: در مجموع هر کسی که طرح و ایده‌ای داشته باشد که منجر به تولید موثر شود تا ۵۰ میلیون و حتی در مواردی گزارش شده امکان ارائه وام تا ۱۰۰ میلیون تومان هم برای آنها وجود دارد.

آذرکیش ادامه داد: علاوه بر این صندوق امید به برگزیدگان مسابقات کشوری و جشنواره‌ها نیز تسهیلاتی می‌دهد که برای نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، هشت و شش میلیون تومان است.

وی در ادامه از توسعه مرکز رشد کارآفرینی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: فعالیت دفاتر همکاری‌های کاردانش در دو استان پایلوت شده بود که با اعلام آمادگی وزارت صنعت و شرکت شهرک‌های صنعتی در آینده در تمام استان‌ها، دفتر همکاری‌های کاردانش خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اتفاقات خوبی در جریان است که کمک می‌کند عرضه و تقاضا در آموزش متعادل شده، کیفیت آموزش‌ رشد و ضریب اشتغال افزایش یابد.

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی برای اشتغال روستاییان
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد: این نهاد برای اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر، وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اکبر خادمی – مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد در برنامه ۱۸/۳۰ گفت: ما از منابع متعددی برای اشتغال روستایی استفاده می کنیم، دو هزار و پانصد میلیارد تومان هم از ذیل قانون اشتغال و توسعه در اختیار این نهاد قرار گرفته است.
وی گفت: افراد روستایی برای ایجاد شغل در صورت تأیید شرایط لازم، می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد که سقف این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است، بهره‌مند شوند.

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی برای اشتغال روستاییان

خادمی با اشاره به هدف ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: در تلاش هستیم با کار کارشناسی، فرصت های شغلی پایدار در روستاها ایجاد کنیم.
وی گفت: ابتدا آموزش های لازم به مددجو و افراد متقاضی داده و بعد تامین مالی می شود.
خادمی افزود: ما برای همه استان ها سهمیه مشخصی در نظر گرفته ایم.
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد درباره ویژگی طرح مددجو هم گفت: رسته های پراشتغال در حوزه کشاورزی، معادن کوچک، صنایع دستی و حوزه های دانش بنیان از این تسهیلات برخوردار می شوند.
وی با بیان اینکه سهم هر بانکی هم مشخص شده است، گفت: بانک های کشاورزی، تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید بانک های عامل هستند.
وی افزود: سود این تسهیلات در مناطق مرزی ۴ درصد و در مناطق روستایی ۶درصد است و یک سال برای تنفس و شش سال هم برای بازپرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات کارفرمایی هم داریم، گفت: هر مجموعه کاری و واحد های صنعتی که بتواند مددجویی را به کار بگیرد می تواند از این تسهیلات استفاده کند.
وی با اشاره به مرحله‌ای بودن فرایند اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد گفت: فرد متقاضی تسهیلات ابتدا باید مدد جوی کمیته امداد باشد و در مرحله نخست فرد متقاضی از خدمات و مشاوره شغلی این نهاد بهره‌مند می‌شود و قدم دوم ثبت درخواست است.

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی برای اشتغال روستاییان
خادمی افزود: افراد باید به دفاتر کمیته امداد مراجعه کنند و کارشناسان، این افراد را راهنمایی و طرح آنها را بررسی می کنند.
وی با بیان اینکه زمان طرح تا شهریور است، گفت: در تلاش هستیم تا مددجویان مستعد را شناسایی کنیم، کارشناسان کمیته امداد به صورت شبانه روزی بر نحوه فعالیت طرح نظارت دارند.
وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد باید به دفاتر این نهاد مراجعه کنند و کارشناسانی هستند که متقاضیان را راهنمایی می کنند.

mehdiofficial

۲۲ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی