جریمه خودروهای بدون معایه فنی چقدر است؟

جریمه خودروهای بدون معایه فنی چقدر است؟

به گفته‌ی سید نواب حسینی منش مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تاکسی سرویس مدارس خارج از نوبت در مراکز معاینه فنی پذیرش و بررسی می‌شوند، وی همچنین میزان جریمه معاینه فنی را اعلام کرد.

حسینی نواب همچنین اشاره کرد که سرویس های مدارس باید حتما تا قبل از شروع مدارس معاینه فنی را دریافت کنند و این کار بردون نوبت برای آنان انجام خواهد شد، خودروهای با سن بالاتر از یکسال باید در سال دو تا چهار مرتبه بررسی معاینه فنی شوند.

وی ادامه داد:بدیهی است خودرو های تاکسی سرویس مدارس از این موضوع مستثنی نبوده و با عنایت به اهمیت داشتن معاینه فنی این خودرو ها در حفظ جان، سلامتی و ایمنی دانش آموزان، سرویس مدارس بصورت ویژه ای مورد ارزیابی و کنترل در مراکز قرار می گیرند. در همین راستا جهت تسریع در کار رانندگان محترم سرویس مدارس در طرح استقبال از مهر ۹۷، این خودرو ها تا ۱۵ مهرماه در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران خارج از نوبت پذیرش خواهند شد.

حسینی منش افزود:به رغم تمامی این کنترل ها توسط شهرداری تهران به والدین توصیه می گردد که حتما نسبت به این مسئله و انتخاب خودروی دارای معاینه فنی برای سرویس فرزندانشان دقت نظر ویژه ایی داشته باشند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو با عنایت به شروع اجرای فاز دوم طرح کاهش از ابتدای آبان ۹۷ تسریع کرد:از سه ماه گذشته به صورت مستمر از طریق رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری آغاز فاز دوم طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی خودرو ها توسط دوربین های سطح شهر و دوربین های سیار در شهر تهران اطلاع رسانی گردیده است.

حسینی منش خاطر نشان کرد:از شهروندان انتظار می رود در صورت نداشتن معاینه فنی خودرو هرچه سریعتر نسبت به اخذ آن اقدام نمایند.

وی گفت:در حال حاضر خودرو های شخصی مشمول با سن بالاتر از چهار سال و خودرو های عمومی با سن بالاتر از یکسال فاقد معاینه فنی، در صورت تردد در محدوده طرح زوج و فرد و ترافیک، در زمان طرح، روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان به صورت مکانیزه جریمه می شوند که با آغاز فاز دوم طرح کاهش این محدوده به کل سطح شهر تهران و در تمامی ساعات و ایام هفته افزایش خواهد یافت.

حسینی منش افزود در حال حاضر مراکز معاینه فنی در دو و سه شیفت کاری در حال خدمت رسانی می باشند و شهروندان با صرف زمان کمتر از یک ساعت می توانند نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.شهروندان برای مدیریت زمان می توانند با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین در سایت ستاد معاینه فنی خودرو های تهران inspection.tehran.ir در زمان و مرکز مورد نظرخود بدون هیچگونه معطلی مراجعه کنند.

جریمه خودورها در سال ۹۷

mehdiofficial

۲۳ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی