تاریخ شروع مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸

تاریخ شروع مدارس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران خبر از تاریخ و زمان شروع مدارس در مهرماه ۹۷ داد، ایشان ضمن اشاره به ثبت نام یک میلیون و ۹۶ هزار در مقاطع مختلف شهر تهران گفت امسال زنگ مدارس بوی عاشورا دارد.

قدرت اله گراوند در گفت وگویی به اعلام آمار ثبت نام دانش آموزان در تهران پرداخت و اظهار کرد:تا کنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر در مقاطع مختلف ثبت نام کرده اند.

وی افزود:آمار ثبت نام به تفکیک در دوره پیش دبستانی ۷۳۰۰ نفر، در دوره ابتدایی ۵۸۶ هزار، در دوره اول متوسطه ۲۶۶ هزار نفر و در دوره دوم متوسطه ۲۳۶ هزار نفر است.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مجموع حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و ۱۹۶ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند گفت:میزان ثبت نام ها به نسبت سال قبل حدود ۱۵ هزار نفر بیشتر بوده و رشد داشته است و احتمال اینکه ۵۰۰۰ نفر دیگر هم در مدت باقی مانده به این آمار افزوده شود وجود دارد.

گراوند درباره چگونگی بازگشایی مدارس در روز اول مهر میز توضیحاتی ارائه و اظهار کرد:تاکید کردیم بازگشایی مدارس با در نظر گرفتن ایام سوگواری اباعبداله(ع) رنگ و بوی عاشورایی داشته باشد، هرچند مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان نیز خودشان به این امر توجه دارند و قطعا مراسم اول مهر رنگ و بوی عاشورایی دارد.

وی افزود:از شخصیت های مختلف لشکری و کشوری برای سخنرانی و حضور در مراسم دعوت شده است و در هر منطقه ۱۰ تا ۱۵ نفر از شخصیت های کشوری و لشکری حضور دارند.

همچنین با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، در مدارس شاهد زنگ بازگشایی حتما با حضور والدین شهدای گرانقدر نواخته می شود. در مدارس دیگر هم اولیای معظم شهدا حضور دارند.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها ۳۱ شهریور ماه به روال سال های قبل برگزار می شود عنوان کرد:این مراسم نیز بدون جشن و پایکوبی و با رنگ و بوی عاشورایی برگزار می شود. قصد داشتیم قبل از فرارسیدن ایام محرم و ۱۸ شهریور مراسم ویژه ای داشته باشیم که محقق نشد.

تاریخ شروع مدارس در سال ۹۷

 

mehdiofficial

۲۶ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی