اخبار و شایعات منتشر شده از حادثه ترورسیتی اهواز + عکس

اخبار و شایعات منتشر شده از حادثه ترورسیتی اهواز + عکس


بعد از اتفاق ناگوار در حادثه ترورسیتی اهواز، رژه ۳۱ شهریور که در اهواز رخ داد شایعات زیادی در صفحات اجتماعی و سایت ها منتشر شد که بعضی از آن ها به عمد بوده و از طرف دشمنان ساخته شده است و برخی دیگر به صورت ناخواسته منتشر شده است که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

گروه شایعه تا واقعیت: چهار تروریست‌ روز گذشته و در حین برگزاری رژه بمناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز به جایگاه مسئولان و حضار این مراسم تیراندازی کردند که در این بین قریب به ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر مجروح شدند. این حادثه تروریستی شایعاتی راهم به وجود آورد که در ادامه بررسی می‌شود.

* شایعه آسیب ندیدن غیرنظامیان

یکی از اصلی‌ترین شایعات در این میان ادعای سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه بود که وی هم در گفت‌وگو با شبکه تلوزیون ایران اینترنشنال و هم در گفتگو با یک خبرنگار (به اصطلاح) آزاد مدعی شد، که حملات آن‌ها علیه نیروهای نظامی بوده و ۱۰۰ درصد هیچ کس از غیرنظامیان کوچکترین آسیبی ندیده است.

درحالی این ادعای وقیحانه از سوی این تروریست‌ها مطرح شده که تصاویر منتشر شده از صبح دیروز در رسانه‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از زنان و کودکان بی‌گناه از مجروحان این حادثه هستند.

حتی محمد طاها اقدامی، کودک ۴ ساله هم در این حادثه ناگوار شهید شد.

در ادامه تصاویر دیگری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

 

کودک آسیب دیده از حادثه تروریستی اهواز

* وحشت یک روحانی از تیراندازی تروریست‌ها

ضدانقلاب و مشخصا آمدنیوز که به انتشار اخبار جعلی و من درآوری مشهور است، روز گذشته با انتشار این عکس مدعی شد که روحانی حاضر در جایگاه مسئولان از ترس خودش را پنهان کرده است.

اما بررسی‌ها نشان داد که روحانی که در تصویر دست وی مشخص است، حجت‌الاسلام محمد افشنگی، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب بوده که به فیض شهادت نائل آمده است.

* کشته شدن یک خبرنگار

پس از اعلام اسامی کشته‌شدگان حادثه تروریستی اهواز، برخی اخبار از جان باختن خبرنگار عصر جنوب حکایت می‌داد.

اما اسماعیل طرفی در گفت‌وگویی، خبر شهادت خبرنگار نشریه عصر جنوب در جریان حمله تروریستی به مراسم رژه اهواز را تکذیب کرد و اظهار داشت: خبرنگار رسانه عصر جنوب در این حادثه به شهادت نرسیده است و به دلیل تشابه اسمی این اشتباه روی داده است.

 

mehdiofficial

۱ مهر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی