انشا یکی از خاطرات زندگی خود را بنویسید پایه دوازدهم ۹۷-۹۸

انشا یکی از خاطرات زندگی خود را بنویسید پایه دوازدهم ۹۷-۹۸

انشا درباره موضوع خاطره نگاری پایه دوازدهم صفحه ۲۳ درباره یکی از خطرات زندگی خود بنویسید خاطره بازی پایه ۱۲ یکی از خاطرات خود را بنویسید

انشا یکی از خاطرات زندگی خود را بنویسید پایه دوازدهم

مقدمه انشا : عمر لحظه به لحظه در حال گذر است و نمی توان آن را به عقب بازگرداند؛ از این رو تمامی لحظاتی که می گذرند با یک خاطره ثبت می شوند. گاهی این خاطرات خوب هستند و گاهی بد. اما همیشه در ذهن ما هستند.

توصیف انشا : گذر عمر ما در لابه لای همین خاطره ها می گذرد، میان خنده ها و گریه هایمان، میان تجربه ها، درس هایی که از زندگی می گیریم و همان خاطره یا به نوبه ایی دیگر همان تجربه ها را سرمشق زندگی قرار می دهیم و با یاری از همان گام های زندگی را محکم تر و استوارتر بر می داریم و اما خاطره ایی که امروز به شرح آن می پردازیم روزی است که به همراه جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم به کنکاش و جستجو در تاریخ بپردازیم. به روزگاران گذشته که امروزه ما را ساختند به فرهنگ گذشتگانمان و مقایسه ی آن با امروزمان تا بتوانیم با دیدی تازه و چشمانی بازتر به آینده نگاه کنیم و اشتباهات گذشته را با تکیه بر گذشتگانمان هرگز تکرار نکنیم و اما روزی که به عنوان یکی از روزهای زیبا در ذهن ما با نام خاطره ثبت شد روزی بود که به موزه ی شهر خود رفتیم. از همان بدو ورود محو معماری و زیبایی ساختمان موزه شدیم به طوری که دیدن قیافه ها با آن چشمانی که برق خوشحالی در آن سوسو می کند، دهانی که از تعجب بازمانده است دیدنی و خنده دار بود. با قدم گذاشتن در موزه با تمام وجود حس کردیم ، گویی در آنجا زملن متوقف شده است و همچون ماشین زمان به گذشته پرت شده ایم و گذشته را با نگاه امروز خود می بینیم.

سکه های قدیمی پشت ویترین صف کشیده بود و نقشه ی بزرگ ایران چشم هر بیننده ایی را جلب می کرد همان نقشه ایی که همچون شیر ژیانی که آماده غرش بود. پادشاهان گذشته که هر کدام به نوبه ایی تاریخ را رقم زده اند و نوع پوشش و لباس هایشان که روزگارشان را به رخ می کشد، در آنجا تکه های تاریخ را همچون پازلی کنارهم قرار داده بودند تا بتوان آن ها را دید و لذت برد، از دیدن آن همه آثار گذشتگان و لمس آن خاطره ها آنقدر لذت بردیم که نفهمیدیم همین امروز ما که در حال مرور خاطره هاست خودش یک خاطره می شود و در ذهن ما تا ابد ثبت می ماند.

نتیجه گیری : همان طور که گفته شد امروز ما همان خاطره هایی است که فردا روزی ما از آن یاد می کنیم. بنابراین بیاییم از تک تک لحظاتمان لذت ببریم و آن را زیبا رقم بزنیم تا بعدها با مرور از آن، به عنوان خاطره ایی زیبا یاد کرده باشیم.

همچنین در پرتال بخوانید :

مثل نویسی از دل برود هر آنکه از دیده برفت

محمد امین اکرمی

۱۸ مهر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی