بیلبورد تبلیغاتی که در این تصویر میبینید توجه مخاطبین زیادی را جلب کرد و واکنش های انتقادآمیز زیادی در پی داشت. این آگهی بسیار خاص و متفاوت در خیابان های تهران و با هزینه بالایی که برای آن دریافت می شود بسیار تعجب برانگیز است.
در دنیای امروز؛ تبلیغات و آگهیها – نقش پُررنگی در انتخاب مردم و همچنین سبک زندگی افراد دارد.
و هر چه آگهیها از جملات و ظرافتهای خاصی برخوردار باشد، مسلماً در چشم مخاطبان جلوه بیشتری پیدا میکند.
در این رابطه در چند روز اخیر آگهی خاصی در یکی از خیابانهای تهران بر روی بیلبوردی نقش بسته است که کمتر رهگذری را میتوان مشاهده کرد که با دیدن این آگهی واکنشی نشان ندهد.
بیلبورد یا آگهینما (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوی بزرگی گفته میشود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگذارد.
و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق میشود.
بیلبورد بی شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای رسانه های محیطی به شمار می رود که همواره از دوران باستان تا امروز مورد توجه بازرگانان – کارخانجات – بانک ها و موسسه خدماتی بوده است. این نوع از رسانه محیطی معمولا در خیابان ها، میدان ها، تقاطع ها و بزرگراه ها که مسیر تردد وسایل نقلیه هستند نصب میشود و گاه بسته به نوع خلاقیت صاحبان آگهی یا شرکت های تبلیغاتی اجرا کننده تبلیغات آنها از قالب های یکنواخت خود خارج شده و با جذابیت های بصری آمیخته می شود