چگونه پوست صاف و شفافی داشته باشیم؟

2

امروزه دغدغه ی بسیاری از افراد از بین بردن جوش و داشتن پوست صاف است که ما برای شما عزیزان راه حلی را پیشنهاد می دهیو امیدوار هستیم که موثر باشد.

حتما تا به امروزدر نشریات و سایت‌های مختلف نسخه‌های زیادی برای سلامت و زیبایی پوست شما خوانده ایدو دیده اید و یا با خودتان فکر کردید که تمام این ها حرف است. اما باور کنید این بار فرق دارد. بهترین متخصصان پوست دنیا، از موثرترین روش‌های مراقبت از پوست پرده برداشته‌اند تا یک بار برای همیشه زیبا شوید و زیبا بمانید. بهانه‌تراشی‌های همیشگی ما دلیل خوبی برای مراقبت نکردن از سر وشکل‌مان نیست؛

آن هم عضو حساس و مهمی مانند پوست که درصد بالایی از زیبایی و جوانی ما به آن وابسته است.نکات ریز اما ضروری که تا امروز از کنار آنها ساده می گذشتید تبدیل به اتفاق های بزرگی می شوند که جبران کردنش به این سادگی ها نیست.رد پیری و چین و چروک هایی که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود نتیجه عادت های بد ما در روش مراقبتی مان است.  نکات زیر را تا تبدیل شدن به عادت، روزی چند بار بلند بلند برای خودتان بخوانید.

اول سراغ متخصص پوست بروید
برای شروع داشتن یک متخصص پوست بسیار به نفع شماست. به این ترتیب، می‌توانید یک برنامه درمانی قابل اطمینان که به‌طور خاص برای شما طراحی شده، داشته باشید. معاینه منظم به متخصص پوست‌تان کمک می‌کند تا تغییرات پوست شما را پیگیری کند؛ پس برنامه‌تان می‌تواند مثل پوست‌تان تغییر کند. دانستن نیازهای منطبق با جنس پوست‌تان (ترکیب، حساس، خشک، چرب) نیمی از مشکلات شما را حل می‌کند چرا که هر نوع پوست نیاز به انواع متفاوتی از مواد پاک‌کننده، سرم، مرطوب‌کننده‌ و درمان دارد، پس با پرسیدن نیازهای اساسی از متخصص پوست‌تان چند سال آزمون و خطا برای خودتان کنار بگذارید تا بدانید چه محصولاتی برای شما مناسب است.

این کرم را روزی دوبارمصرف کنید
در قدم دوم باید مرتب از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پوست حساس شما بیشتر از هرکسی در معرض عوامل محرک و آسیب‌رسان قرار دارد. پس مراقبت از آن از نان شب برای‌تان واجب‌تر است. برای این کار با مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از آن در مقابل از دست دادن آب و تاثیرات عوامل بیرونی مانند گرما، سرما، آلودگی و باد، زرهی امن و محکم بسازید. صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها هر شب پیش از خوابیدن با مرطوب‌کننده ضمن از بین بردن خشکی و در پی آن چین و چروک‌ها، جا خوش کردن سموم محیطی را به حداقل برسانید.

اول تست کنید بعد مصرف
اگر قرار است از یک محصول جدید استفاده کنید، همیشه و همیشه قبل از استفاده آزمونی کوچک (مثلا روی قسمت کوچکی از پوست پشت گوش) ا نجام دهید. حداقل ۲۴ ساعت برای مشاهده علائم سوزش، قرمزی یا دیگر مشکلات پوستی صبر کنید. اگر پوست شما خیلی حساس است، این آزمون را روی پوست ساعدتان تکرار کنید. اگر موردی نبود می‌توانید با فراغ خاطر از محصول استفاده کنید. محصولات غیرآلرژی‌زا مخصوص پوست لزوما بهترین انتخاب شما نیستند. از آنجایی که هیچ استانداردی بر کلمه غیرآلرژی‌زا وجود ندارد، محصولاتی که این ادعا را دارند، همیشه برای پوست‌های حساس مناسب نیستند پس این مواد را کورکورانه نخرید.

حتما ضد آفتاب بزنید
هیچ چیز مانند نور خورشید پوست را تخریب و در نهایت پیر نمی‌کند. برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست‌تان، هر روزضد آفتاب SPF40 زیر پایه آرایش خود استفاده کنید. باور کنید کرم‌پودرهایی که مصرف می‌کنید به تنهایی قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نیستند. پس همیشه پیش از هر کاری روی صورت‌تان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. پوست‌های تحریک‌پذیر اغلب به نور خورشید فوق‌العاده حساس هستند به همین خاطر حفاظت از بافت ظریف آن در مقابل اشعه‌های تشدیدکننده با کرم‌های ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر توصیه می‌شود.

سرم های آب رسان را فراموش نکنید
باید از دهه ۲۰ زندگی‌تان دنبال محصولات ضدپیری باشید. درست از همان زمان همان لحظه‌ای که فکر می‌کنید پوست‌تان زیبا نیست، وقت اقدامات پیشگیرانه است. اگر تا به امروز سرمی برای مراقبت از پوست خود انتخاب نکرده‌اید، به‌طور جدی چیزی را از دست نداده‌اید اما می‌توانید مطمئن باشید که دوز بالایی از مواد و عوامل فعال پیرکننده پوست به سرعت برق و باد جذب پوست‌تان می‌شوند. استفاده از سرم‌هایی با قدرت ضد پیری، آبرسان و روشن‌کننده تمام نیازهای پوست‌تان را برطرف خواهد کرد. البته فراموش نکنید که باید محصولاتی را بخرید که برای نوع پوست شما باشد.هیچ چیز مانند نور خورشید پوست را تخریب و در نهایت پیر نمی‌کند

بدون پاکسازی نخوابید
پوست شما همیشه باید تمیز و مرطوب باشد؛ بنابراین منافذ را با شستن دو بار در روز باز و سطح پوست را تمیز نگه دارید (بیشتر از این می‌تواند برای پوست‌های حساس زیاد باشد). پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای پوست‌های حساس فرموله شده اما نه این قدر ملایم که برای پاک کردن آرایش یا آلودگی باقی مانده به مالش‌های سخت نیاز داشته باشید. فراموش نکنید که بعد از شست‌وشو یا استفاده از پاک‌کننده‌ها پوست‌تان را سریع مرطوب کنید.

هر محصولی را مصرف نکنید
پوست عضوی آسیب‌پذیر است پس آن را در انواع و اقسام مواد و رنگ و آرایش غرق نکنید. همه چیزی که واقعا برای مراقبت از پوست‌تان نیاز دارید، یک پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و کرم ضدآفتاب است؛ پس به یاد داشته باشید هرچه فهرست مواد تشکیل‌دهنده محصولاتی که برای پوست‌تان استفاده می‌کنید، کمتر باشد، بهتر است. آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه می‌کند که برای پوست‌های حساس از محصولات با کمتر از ۱۰ مواد تشکیل‌دهنده استفاده شود. چرا که هر چه فرمول محصول پیچیده‌تر باشد، احتمال تحریک بیشتر است؛ پس با خواندن برچسب و توضیحات کامل آنها خود را مجهز کنید.

اگر عادت به آرایش دارید، بخوانید
اینکه پوست شما حساس است به این معنا نیست که باید بدون آرایش باشید. آرایش کنید اما این چهار راهنمایی را همیشه دنبال کنید: ۱) از مواد معدنی پودری (که اکثرا مواد نگهدارنده و رنگ ندارند) یا از مواد پایه سیلیکون استفاده کنید تا احتمال حساسیت سوزش را کاهش دهید. ۲) از ریمل مژه و ابروی ضد آب استفاده نکنید چون برای حذف آن مواد پاک‌کننده خشن مورد نیاز است. ۳) از خط چشم فرم مدادی استفاده کنید، نه مایع چون دومی اغلب شامل لاتکس بوده و ممکن است باعث واکنش‌هایی روی پوست‌تان شود. ۴) لوازم آرایشی قدیمی را بیرون بریزید. چون می‌توانند در طول زمان آلوده شوند و از همه مهم‌تر تمیز کردن مرتب برس خود را فراموش نکنید.

ماساژ درمانی
اگر به دنبال درمانی برای همه مشکلات پوست‌تان هستید، فیشیال کار شگفتی در بازگرداندن اکسیژن و رطوبت‌رسانی به پوست انجام می‌دهد. چرا که پوست با آلودگی، تغییرات هورمونی و بالا رفتن سن آسیب‌پذیر می‌شود و نیاز به مراقبت‌های خاص به اصطلاح فیشیال (پاک‌سازی، ماساژ، ویتامینه کردن پوست، اکسیژن‌رسانی و جوانسازی و لیفتینگ از طریق ماساژ‌های مخصوص) دارد، پس گاهی برای خود وقت بگذارید و حداقل یک بار در ماه از این روش به پوست‌تان زندگی ببخشید. پوست شما زمانی پذیرای محصولات متفاوت است که آنها را با لمس نرم و حرکات دایره‌ای استفاده کنید. البته روش‌های خانگی فیشیال هم وجود دارد که می‌توانید آن را در منزل به‌طور مرتب انجام دهید.

ویتامین درمانی کنید
متاسفانه تمام سمی که از طریق الکل، سیگار، کافئین یا آلودگی محیط دریافت می‌کنید، در پوست‌تان نمایان می‌شود. بهترین راهکار این است که استفاده از این محصولات را تا حد امکان کاهش دهید. در تغذیه خود استفاده از ویتامین C و رتینول را ضروری بدانید. ویتامین Cآنتی اکسیدان دارد و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. رتینول چین و چروک صورت را صاف می‌کند. هر دو محصول را از طریق تغذیه یا استفاده از کرم و سرم‌های مخصوص وارد برنامه خود کنید تا پوست‌تان زیبا به نظر برسد.

منبع: ایران مادام

myportal

۱۴ شهریور ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی