گلاره ناظمی کیست| بیوگرافی و عکس های گلاره ناظمی داور فوتسال

گلاره ناظمی کیست| بیوگرافی و عکس های گلاره ناظمی داور فوتسال

جدیدترین اخبار مربوط به بهترین داور فوتسال کشور گلاره ناظمی در سال ۹۷

آدرس پیج اینستاگرام گلاره ناظمی عکس های شخصی گلاره ناظمی داور فوتسال

گلاره ناظمی کیست,گلاره ناظمی,بیوگرافی گلاره ناظمی,عکس های گلاره ناظمی

یکی از داوران زن فوتسال کشورمان توانسته است به مقام بهترین داور فوتسال دست پیدا کرده است. گلاره ناظمی این را افتخار بزرگی می داند. شاید برای شما هم جالب باشد که دستمزد گلاره ناظمی برای داوری مسابقات چقدر است؟

او در یکی از مصاحبه هایش گفت که دستمزد هر مسابقه ۱۲۰ هزار تومان است. در ادامه بخشی از مصاحبه با این داور را بخوانید تا از بیوگرافی گلاره ناظمی بیشتر بدانید.

بیوگرافی گلاره ناظمی | عکس های گلاره ناظمی کیست

ناظمی از ۱۷سالگی و پس از سال‌ها بازی کردن وارد حوزه جدیدی از کار در ورزش شده‌ است، حالا به بخشی از اهدافش رسیده و صدالبته که راه زیادی را هم پیش روی خودش دارد. خودش معتقد است آنچه به دست‌ آورده ماحصل سال‌ها صبوری و عشق به قضاوت است.

برادر او داور قدیمی است و اولین‌بار به خاطر اصرار او بود که سراغ داوری رفت. در ابتدا قصد ناظمی برای داوری جدی نبوده است. یعنی نمی‌خواسته این کار را ادامه دهد. صرفا هدف حضور در یک دوره کلاس و گرفتن مدرک بود اما کم‌کم وقتی این کار را یاد گرفت و سوت‌زدن را تجربه کرد همه چیز عوض شد.

گلاره ناظمی در پاسخ به این پرسش که اولین بار چه سالی بود و چطور وارد این کار شدید می گوید؟

«سال۷۸ بود و او فقط ۱۷سال داشتم. همان‌طور که گفتم با تشویق و اصرارهای برادرم سمت این کار رفتم. در کلاس‌ها شرکت کردم و تا جایی که می‌شد سعی کردم یاد بگیرم. البته ۲سال طول کشید تا برای داوری معرفی شوم چون به هر کسی اجازه سوت‌زدن نمی‌دادند. وقتی اولین‌بار قضاوت را تجربه کردم دیگر همه‌چیز عوض شد. به وی‍ژه اینکه اساتیدم خیلی حمایتم می‌کردند و می‌گفتند تو خیلی استعداد داری و با این سن کم حیف است این رشته را رها کنی. همه می‌گفتند در داوری بمان و قول می‌دادند که خیلی موفق شوم.»

آرزوی گلاره ناظمی مثل هر داور دیگری سوت‌ زدن در المپیک و جام‌ جهانی است. به ویژه المپیک چون فوتسال به تازگی در آن اضافه شده برایش خیلی جذاب است. همچنین دوست‌ دارد وقتی داوری را کنار گذاشت بتواند داشته‌هایش را در اختیار جوانانی بگذارد که روزی جای آن‌ها بود.

با توجه به موفقیت های ‏اخیرسرکار خانم گلاره ناظمی در عرصه بین المللی فوتسال و انتخاب وی به ‏عنوان بهترین داور فوتسال کشور ،حیدر بهاروند در مراسمی با حضور مدیران ‏سازمان لیگ از وی تقدیر به عمل آورد. ‏

او در پاسخ به این سوال که با توجه به محدودیت ها مراسم ابتدای بازی یعنی دست دادن به کاپیتان ها دو تیم را چگونه به جا آورد، گفت: هیچ مشکلی در این زمینه نبود. به سبک ژاپنی به کاپیتان های دو تیم ادای احترام کردیم و مراسم ابتدای بازی را به جا آوردیم.

اما قضاوت بازی های آقایان چه حس و حالی داشت؟

گلاره ناظمی در پاسخ به این سوال می گوید: تجربه خیلی خوب و می توانم بگویم عالی بود به این خاطر که آقایان فوتسال را بهتر از خانم ها بازی می کنند و از سویی در جریان بازی کمتر دست به اعتراض می زنند. این قضاوت را هم برای ما لذت بخش و هم بدون دردسر کرده بود.

داور بین المللی فوتسال ایران در یکی از مسابقات علاوه بر دو بازی آقایان ۷-۸ بازی بانوان را سوت زده بود و هم چنین در بازی پایانی خانم ها که بین دو تیم روسیه و پرتغال برگزار شد داور سوم بود. اما نکته قابل تامل این بازی ها سوت نزدن گلاره ناظمی در بازی رژیم اشغالگر قدس – کانادا بود. امتناع وی از حضور در این بازی می رفت برایش دردسرساز شود که با توضحیات قانع کننده اش هم چیز ختم به خیر شد.

او در این باره می گوید: وقتی به مسئولین برگزاری این بازی گفتم نمی توانم بازی را قضاوت کنم خیلی ناراحت شدند و تاکید می کردند مسایل سیاسی را نباید وارد ورزش کرد که او توضیح دادم بازیکنان دو تیم را ندیده ایم و اصلا مشکلی با آنها ندارم اما به احترام به قوانین سرزمینی که در آن زندگی می کنم نمی توانم این بازی را سوت بزنم. بعدها آنها این توضیح او را درک کردند و اجازه دادند به مسیر ادامه دهم و بازی های بعدی را سوت بزنم.

شاید برای گلاره ناظمی سوت زدن در جام جهانی مثل علیرضا فغانی یکی از رویاهای بزرگ باشد اما او در این باره می گوید: او فینال المپیک آسیا را سوت زدم و به تازگی به المپیک جوانان داخل سالن جهان در آرژانتین دعوت شدم. اوتهی همان طور که می دانید فوتسال جام جهانی در بخش خانم ها برگزار نمی شود. شاید در جام جهانی ۲۰۲۰ تصمیم تازه ای در این باره گرفته شود. در این صورت همه تلاش خود را می کنم که در جام جهانی هم سوت بزنم. هر چند که سوت زدن در المپیک جوانان جهان برای او افتخار بزرگی است چون از آسیا او و یک داور چینی به این تورناوت بزرگ دعوت شده ایم.

گلاره ناظمی کیست,گلاره ناظمی,بیوگرافی گلاره ناظمی,عکس های گلاره ناظمی

بیوگرافی و عکس های گلاره ناظمی بهترین داور فوتسال کشور

گلاره ناظمی کیست,گلاره ناظمی,بیوگرافی گلاره ناظمی,عکس های گلاره ناظمی

بیوگرافی و عکس های گلاره ناظمی بهترین داور فوتسال کشور

گلاره ناظمی کیست,گلاره ناظمی,بیوگرافی گلاره ناظمی,عکس های گلاره ناظمی

بیوگرافی و عکس های گلاره ناظمی بهترین داور فوتسال کشور

گلاره ناظمی کیست,گلاره ناظمی,بیوگرافی گلاره ناظمی,عکس های گلاره ناظمی

همچنین در پرتال دکتر سلام بخوانید :

کاترین مایورکا کیست

محمد امین اکرمی

۲۳ مهر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی