هک اینستاگرام افراد مشهور

هک اینستاگرام افراد مشهور

افراد زیادی در عضو برنامه اینستاگرام هستند و روزانه در آن حضور داشته و در حال اینستاگردی هستند. هنرمندان و بازیگران و ورزشکاران  پربازدیدترین صفحات را در اینستاگرام دارند. فالوورهای افراد مشهور روزانه بارها از صفحه اجتماعی این افراد بازدید میکنند. متاسفانه هک این صفحات شخصی توسط هکرها امری رایج شده است و تعداد زیادی از افراد مشهور مجبور به ترک اینستاگرام از ترس هکرها شده اند.

حفره امنیتی در اینستاگرام باعث شد تا اطلاعات حساب های بسیاریاز کابران در دسترس هکرها قرار گیرد. این باگ که در هفته گذشته باعث هک شدن، حسابسلنا گومز شده بود، حالا مسوول به سرقت رفتن اطلاعات میلیون ها کاربر است.

اینستاگرام اعلام کرد که این باگ در حال حاضر درست شده است. در ابتدا این هک تنها بر روی حسابتأیید شده (با تیک آبی) صورت گرفته بود، اما امروز گفته می شود که حساب های معمولی و غیر تأییدشده هم در معرض حمله بوده اند.

چند ساعت بعد از هک، افشا شد که پایگاه داده ای با نام Doxagram ایجاد شده است که کاربرانمی توانند برای هر بار جستجو و مشاهده اطلاعات تماس ۱۰ دلار بپردازند. هکرها لیستی متشکلاز ۱۰۰۰ اکانت که در این پایگاه قابل جستجو بود را به Daily Beast ارائه دادند که در آن نام ۵۰ نفر ازکاربرانی که بیشترین تعداد فالوئر در اینستاگرام را داشتند به چشم میخورد.

اینستاگرام هنور اعلام نکرده است که چه تعداد اکانت مورد حمله قرار گرفته است و آن را “درصد کمحساب های اینستاگرام” بیان کرده است. بیش از ۷۰۰ میلیون اکانت فعال در اینستاگرام وجود دارد وهکرها ادعا کرده اند که اطلاعات ۶ میلیون کاربر را در اختیار دارند. اما نکته جالب اینست که کلمه عبور کابران، بخشی از این اطلاعات نیست.

Doxagram روز گذشته آفلاین شد و مشخص نیست که چه زمانی و چگونه ممکن است دوبارهبرگردد. اینستاگرام در خصوص بسته شده این سایت هیچ اظهار نظری نکرده است. اما با وجود بستهشدن این سایت، اطلاعات تماس ده ها فرد مشهور در وب تاریک ظاهر شده است. یک شرکت امنیت سایبری با نام RepKnight گفته است که در این اطلاعات نام افراد سرشناس در حرفه های مختلف به چشم می خورد.

بازیگران: اما واتسون، امیلیا کلارک، زک افران، لئوناردو دی کاپریو و چنینگ تتوم.

هنرمندان: هری استایلز، الی گولدینگ، ویکتوریا بکهام، بیانسه، لیدی گاگا، ریحانا، تیلور سوئیفت، کتی پری، ادل، اسنوپ داگ و بریتنی اسپرز.

ورزشکاران: فلوید می ورد، زین الدین زیدان، نیمار، دیوید بکهام و رونالدینیو.

برای افراد مشهور، هک می تواند به معنی تغییر شماره تلفن، آدرس ایمیل و یا هر دو باشد. اما می تواندبا تکنیک های خاصی به حساب های سابق خود دسترسی داشته باشند. مانند اتفاقی که برای سلنا گومز در هفته گذشته افتاد. نکته ناامید کننده در این موضوع اینست که حالا نه تنها کاربران معمولی در معرضخطر حمله قرار دارند، بلکه خود اینستاگرام هم نمی داند که به طور دقیق کدام حساب ها در معرض حمله قرار گرفته اند.

اما این شرکت اعلام کرده است که با اجرای قانون جلوی فروش اطلاعات دزدیده شده را خواهد گرفت.
“ما مردم را تشویق می کنیم در مورد امنیت حساب خود مراقب باشند و در صورت بروز هرگونه فعالیت مشکوک مانند تماس های دریافتی ناشناخته، متن و ایمیل احتیاط کنند. ایمنی و امنیت این جامعه برای
ما مهم است و ما بسیار متاسفیم که این اتفاق افتاد.”

مجله سخت افزار

myportal

۱۲ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی