رازهایی درباره صاف‌کردن مو

رازهایی درباره صاف‌کردن مو

اگر علاقه مند به صاف کردن موهایتان هستید و دوست دارید مویی صاف و براق داشته باشید بد نیست با اسرار و راز و رمز آرایشگرهای حرفه ای در زمینه صاف کردن مو آشنا شوید. راهنمایی های ویژه ای در زمینه براشینگ و حالت دادن مو برایتان داریم.

براشینگ مثل آرایشگران حرفه‌ای‌!

شما خودتان می‌توانید موهای‌تان را در خانه براشینگ کنید، حالت دهید و همانند حرفه‌ای‌ها عمل کنید.

یک مهمانی بزرگ دعوت هستید و می‌خواهید حسابی خوش بگذرانید، اما هر برنامه‌ای داشته باشید، مسلما دوست دارید در میان اعضای خانواده آراسته‌تر و زیباتر از همیشه به نظر برسید. یک رکن این زیبایی موهای‌تان است که باید به‌خوبی به آن‌ها حالت دهید تا ساعت‌ها حالت موهای‌تان از بین نرود، ما خودمان الف تا ی یک براشینگ خوب را به شما یاد می‌دهیم. از انتخاب نوع برس گرفته تا روش گرفتن سشوار در دست و مواد لازم برای ثابت‌کردن حالت موها، پس با ما همراه شوید تا زیباترین موها را در یک مهمانی داشته باشید.

مثل حرفه‌ای‌ها براشینگ کنید

موها را تقسیم‌بندی كنيد‌، د‌ر قسمت پايين سر به اند‌ازه‌اي كه تسلط د‌اشته و مي‌توانيد‌ مو را د‌ر كنترل خود‌ د‌اشته باشيد‌، آن‌ها را رها كنيد‌، موها را به طرف بالا نگه‌داشته تا ناحيه گرد‌ن و صورت از صد‌مه ناشي از گرماي د‌ستگاه سشوار محافظت شود‌. از موهاي ناحيه پشت گرد‌ن و دو طرف صورت شروع كنيد‌، سپس موها را به د‌ور برس بپيچيد‌ و د‌رحالي‌كه موها را با برس مي‌كشيد،‌ آن را صاف كنيد‌. تا قسمت‌هاي مركز سر را با زاويه ۹۰د‌رجه سشوار كنيد‌. اگر صورت گرد‌ باشد‌، قسمت بالاي سر بايد‌ بيشتر پف د‌اشته باشد‌ و اگر صورت باريك باشد‌، قسمت‌هاي بغل بايد‌ بيشترين پف را د‌اشته باشد‌. مركز سر نيز با زاويه ۹۰ د‌رجه به بالا براشينگ مي‌شود‌. سشوار همزمان با برس حركت مي‌كند‌. بعد‌ سشوار را د‌ور‌كرد‌ه، د‌وباره حركت چرخشي را اد‌امه د‌هيد‌ تا اين‌كه موها سرد‌ شود‌. بعد‌ آهسته برس را به حالت چرخشي از موها آزاد‌ كنيد‌. البته جريان هواي خنك سشوار مي‌تواند‌ مد‌ل د‌لخواه را روي موي شما تثبيت كند‌.

چگونه برس مناسب را انتخاب كنيد؟‌

موقع سشوار‌كشيد‌ن استفاد‌ه از برس براي خشک‌کردن و حالت‌د‌اد‌ن به موها وقت كمتري از شما خواهد‌ گرفت و د‌ر نهايت موهاي‌‌تان بهتر مرتب مي‌‌شوند‌ و فرم مي‌گيرند‌. اگر نخواستيد‌ از برس براي خشک‌کردن موهاي‌‌تان استفاد‌ه كنيد‌، انتخاب د‌يگر اين است كه فقط با استفاد‌ه از د‌ست‌‌تان موهاي‌‌تان را جابه‌جا كنيد‌ و جلوي سشوار آن‌ها را خشك كنيد‌. بهترين برس، برسي بزرگ و گرد‌ است. اين برس پس از سشوار‌كشيد‌ن بهترين حجم و حالت را به موهاي‌ شما خواهد‌ بخشيد‌. برس‌هاي فلزي براي سشوار‌كشيد‌ن مناسب‌ترين هستند‌ و بهترين شكل را به موهاي‌‌تان خواهند‌ د‌اد‌. شما مي‌توانيد‌ از برس‌هاي كم‌‌قطرتر براي مرتب‌كرد‌ن و سشوار‌كشيد‌ن موهاي چتري‌‌تان استفاد‌ه كنيد‌. برس‌هاي پارويي براي پرد‌اخت نهايي موهاي بلند‌ پس از سشوار‌كشيد‌ن مناسب‌ هستند‌. موهاي برس‌‌هاي چوبي، تركيبي از موهاي طبيعي و مصنوعي است، بنابراين به گرفتن بهتر موها د‌رون‌‌شان كمك مي‌كنند‌.

يك كمي تقلب كنيد

معمولا آرايشگرهاي خيلي حرفه‌اي شگرد‌ خاصي د‌ارند‌ كه هميشه از آن استفاد‌ه مي‌كنند‌؛ آن‌ها د‌قيقا روي چيزي تمركز مي‌كنند‌ كه تعيين‌كنند‌ه ظاهر موهاست؛ مثلا براي صاف‌كرد‌ن موها بيشتر از همه روي صاف‌كرد‌ن مناطقي تمركز مي‌كنند‌ كه بيشتر از همه د‌يد‌ه ‌مي‌شود؛‌ يعني بيشترين وقت را صرف سشوار‌كرد‌ن روي موها و اطراف صورت مي‌كنند‌. اين كار باعث مي‌شود‌ د‌يگران تصور كنند‌ تمام موها همان‌قد‌ر كامل و زيبا آرايش شد‌ه‌اند‌. بايد‌ بد‌انيد‌ آرايشگرها هیچ‌گاه وقت چند‌اني را صرف موهاي پشت و زير نمي‌كنند‌، پس شما هم بيشتر روي آرايش موهاي اطراف صورت تمركز كنيد‌.

چطور حالت موها را تثبیت کنید؟

مسلما می‌خواهید بعد از براشینگ، حالت موها را ثابت کنید. برای این کار سرتان را دولا کنید تا موهای‌تان پایین بریزد یا از پشت آن‌ها را آزاد و رها خیلی ملایم به سمت چپ و راست حرکت دهید و در همین حالت از دور تافت کم روی نوک موهای سشوار‌کشیده بزنید. اگر نخواهید از تافت استفاده کنید، می‌توانید کمی ژل و کرم مو را مخلوط کرده و خیلی کم با نوک موها بازی‌بازی کنید و به آن‌ها حالت دهید. اگر موهای‌تان مدل خاصی دارد که می‌خواهید همان حفظ شود، از اسپری شاین برای بعد از سشوار استفاده کنید که هم حالت درخشندگی به مو می‌دهد و هم موها را لخت نگه‌می‌دارد. یادتان باشد اسپری را از فاصله ۳۰سانتی‌متری بگیرید و نباید به حالت دورانی و مستقیم باشد. البته قبل از سشوار هم بهتر است از سرم دو فاز که دارای کراتین است، استفاده کنید.

به موهای‌تان حجم دهید

وقتي موهاي‌تان هنوز نم‌دار است، روي ريشه‌ها يك اسپري حجم‌دهنده بزنيد تا كمي موها پف كند، بعد سرتان را به سمت پايين بگيريد و درحالي‌كه موهاي‌تان آويزان است، موها را با سشوار خشك كنيد. با اين كار كمي به موها حجم مي‌دهيد تا ديگر خيلي بدون حالت به كف سر نچسبد.

براي اين كه موهاي‌تان كمي فر شود

براي كساني كه موهاي بي‌حالت و خيلي صاف دارند، مو‌ج‌دار و فر‌شدن موها يك آرزوست، اما چاره كار شما استفاده از اسپري ژل‌هاست. اول از همه بايد روي موهاي خشك‌تان از نيمه به پايين تا نوك اسپري كنيد، بعد آن‌ها را شانه كنيد و با استفاده از يك اتوی فركننده ۴سانتي موها را فر كنيد. با اين اتو موهاي‌تان فر درشت مي‌شود. ژل اين قدرت را به موهاي شما مي‌دهد كه بتواند فر موجود در خود را حفظ كند و در نهايت با استفاده از اسپري‌هاي ثابت‌كننده، حالت موها را ثابت كنيد. هر چقدر بيشتر اسپري بزنيد، موها حالت خود را بهتر حفظ مي‌كنند؛ اما حواس‌تان باشد كه اسپري شما بايد به‌گونه‌اي باشد كه موها را چسبناك يا شكننده نكند.

براي حفظ حالت موها در تمام روز

اگر مي‌ترسيد بعد از اين كه وقت زيادي را صرف حالت‌دادن موهاي‌تان كرديد، بعد از چند ساعت همه حالت‌ها از بين برود، بايد بدانيد چاره كار شما استفاده از شامپوهاي خشك است كه در داروخانه‌ها موجود است. شما بايد شامپوي خشك را روي ريشه‌ها اسپري كنيد تا چربي موها را جذب خود كند و در نتيجه موها حجم بگيرد. ساختار اين شامپوها به‌گونه‌اي است كه وقتي روي ريشه موهاي خشك اسپري شود، چربي‌ها را در خود حل مي‌كند تا موها ديگر چرب به نظر نرسند.

منبع: مجله زندگی ایده آل

myportal

۲۵ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی