قتل کودک دو سال و نیمه رشتی

قتل کودک دو سال و نیمه رشتی

اهورا نام کودک بیگناهی است که توسط ناپدری اش مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسیده و صبح امروز به خاک سپرده شده است. وی به دلیل ضربه شدید مغزی جان خود را از دست داد. پزشکان بیمارستان تعرض جنسی به این کودک را تایید کرده اند؛ پرونده قضایی در مورد نحوه به قتل رسیدن این کودک در حال پیگیری است.

توضیحات بهزیستی گیلان در مورد قتل اهورا , معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در مورد قتل اهورا توضیح داد.

دکتر رضا جعفری،در خصوص قتل کودک ۲٫۵ رشتی که همه مردم استان و کشور را عزادار کرده است،
گفت: طی گزارش واصله به خط ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک آزاری در تاریخ ۲۲ مهرماه سالجاری توسط انتظامات بیمارستان پورسینا، در خصوص کودک اهورا قاسمی، کودک ۲٫۵، که به علت ضربه مغزی در کما است، تیم اورژانس به این بیمارستان اعزام شد.

وی افزود: طی مصاحبه‌ای که با پزشک بخش ترومای بیمارستان پورسینا انجام گرفت، نظر وی این بود که بعلت ضربه شدید مغزی، کودک دچار خونریزی مغزی شده است؛ همچنین طی عکسبرداری که از بدن کودک انجام گرفت محرز شد که ریه کودک به علت نامعلومی به شدت آسیب دیده است‌.

جعفری ادامه داد: طی مصاحبه‌ای که با مادر کودک انجام شد، اظهار کرده است: زمان وقوع حادثه در منزل حضور نداشته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با اشاره به مصاحبه‌ای که با ناپدری اهورا انجام شده است، گفت: بنا به اظهارات مجتبی قربانزاده ناپدری اهورا، کودک زمان رفتن به سرویس بهداشتی تعادل خود را از
دست داده و محکم به زمین خورده و ضربه مغزی شده است.

وی تصریح کرد: ناپدری اهورا در خصوص ازدواج اول خود که منجر به طلاق شده و یک دختر ۲٫۵ ساله از آن ازدواج دارد که حضانتش با همسر اولش است.

جعفری در پاسخ به سوال کارشناس اورژانس اجتماعی در خصوص جدایی از همسر اول خود بیان کرد که علت جدایی به دلیل اعتیاد همسرش بوده است که بعد از شنیدن این اظهارات کارشناس تیم اورژانس اجتماعی سریعا به بخش ترومای بیمارستان پورسینا مراجعه و در خصوص وقوع تعرض جنسی از پزشک بیمارستان خواستار معاینه و آزمایشات مربوطه شد و در طی معاینه وقوع کودک آزاری جنسی تایید شد. متاسفانه بدلیل شدت و ‌عمق آسیب، اهورا پس از ساعاتی که در کما بود، فوت می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان اضافه کرد: گزارش پرونده توسط کارشناس تیم اورژانس به حضور معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب رشت داده می‌شود و وی گزارش مربوطه را به شعبه  ۶بازپرسی ارجاع‌ و توسط کارشناس، پرونده در اختیار شعبه ۶ بازپرسی قرار گرفت‌.

جعفری گفت: در ادامه پیگیری در راستای کسب اطلاع از سرانجام پرونده قضایی مورد کودک آزاری جسمی و جنسی در خصوص کودک ۲.۵ ساله اهورا قاسمی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رشت
صورت می‌پذیرد.

ایسنا

myportal

۲۶ مهر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی