ردگیری ایمیل‌ها در جیمیل چگونه صورت می گیرد؟

41

برای بسیاری از افراد سوال می باشد که ردگیری ایمیل‌ها در جیمیل چگونه امکان پذیر می باشد؟ آیا راهی وجود دارد ردگیری ایمیل‌ها در جیمیل صورت بگیرد؟ حالا ما برای شما عزیزان مطالبی جامع و کامل در رابطه با ردگیری ایمیل‌ها در جیمیل در این بخش از ترفد های اینترنت نیز قرار داده ایم امیدوار هستیم دوست داشته باشید و همچنین آموزش ها کامل بوده باشد.یکی از امکاناتی که همواره موردنیاز بسیاری از کاربران سرویس‌های پست الکترونیک بوده است، ردگیری ایمیل‌ها پس از ارسال است. بسیاری از کاربران قصد دارند از بازشدن ایمیل‌های ارسالی خود مطلع شوند تا به این ترتیب علاوه بر اطمینان از دریافت ایمیل توسط گیرنده، در صورت نیاز بتوانند با استناد به زمان دریافت ایمیل، انتظار پاسخ سریع را نیز داشته باشند؛ زیرا در مواردی فرد مخاطب، ایمیل را دریافت و مشاهده کرده است، اما دلیل پاسخ ندادن به ایمیل را دریافت نکردن یا ندیدن عنوان کرده است.خوشبختانه با بهره‌مندی از سرویس جیمیل و امکاناتی که افزونه MailTrack در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید به‌راحتی از ارسال صحیح، زمان باز شدن و دفعات مشاهده آن توسط مخاطب مطلع شوید.این افزونه با نام MailTrack for Gmail محصولی از سایت www.mailtrack.io است و امکان ردگیری ایمیل‌های ارسالی در سرویس جیمیل را به‌صورت نامحدود در اختیار شما قرار می‌دهد. با نصب این افزونه در مرورگر کروم، هنگامی که ایمیل جدیدی را ارسال می‌کنید یک علامت چک‌مارک کنار ایمیل‌های ارسالی نمایش داده می‌شود و هنگامی که کاربر ایمیل شما را مشاهده کند، یک چک‌مارک دیگر روشن می‌شود که نمایش‌دهنده‌ مشاهده‌ محتوای ایمیل توسط مخاطب است.از دیگر امکاناتی که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، نمایش جزئیات مشاهدات ایمیل‌هاست. به‌عبارت دیگر اطلاعاتی همچون زمان مشاهده ایمیل، تعداد دفعات مشاهده و حتی نام کاربری ذخیره شده روی دستگاهی که عملیات نمایش ایمیل از سوی آن صورت گرفته است در اختیار شما قرار خواهد گرفت.با استفاده از افزونه MailTrack می توان از زمان باز شدن ایمیل ارسال شده مطلع شوید.

برای استفاده از این افزونه کافی است پس از نصب آن روی مرورگر، به محیط کاربری خود در سرویس جیمیل مراجعه کرده و با کلیک روی آیکون افزونه در بالای محیط کاربری جیمیل، گزینه فعال‌سازی را کلیک کنید. در ادامه نیز با کلیک روی گزینه Allow دسترسی افزونه به کاربری جیمیل فعال شده و ردگیری روی ایمیل‌های ارسالی آغاز می‌شود.

http://mailtrack.io

نکته: عملیات ردگیری ایمیل‌ها از طریق این سرویس، به کمک ارسال یک تصویر همراه با کدی منحصربه‌فرد صورت می‌گیرد. چنانچه دریافت‌کننده، نمایش یا بارگذاری تصاویر همراه ایمیل را مسدود کرده باشد یا تمام ایمیل‌ها را در حالت فقط متنی دریافت کند، افزونه قادر به ردگیری ایمیل نبوده و گزارشی از مشاهده ایمیل توسط مخاطب در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

منبع:jamejamonline.ir

myportal

۶ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی