۶مورد از اعمال ماه مبارک شعبان

 
شعبان یکی از پر فضیلت ترین ماه های خداوند است که در پیشگاه خداوند دارای اجر و قرب بسیاری است و اعمال بسیار زیادی برای آن در کتابهای دعا و مفاتیح ذکر شده که در این مطلب ما برای شما شش مورد از ساده ترین این اعمال را آورده ایم. باشد که در پیشگاه خداوند مورد قبول واقع شود.

ماه شعبان در نزد خداوند متعال دارای فضیلت‌های بسیاری است. در این ماه عزیز اعمال فراوانی وجود دارد تا انسان به پروردگار خویش نزدیک شود و حالا به شش مورد آن اشاره کرده‌ایم.‍

اوّل: هر روز ۷۰ مرتبه بگوید: « اَسْتَغْفِرُاللَّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ »

دوم: هر روز ۷۰ مرتبه بگوید :

«اَسْتَغْفِرُاللَّهَ الَّذی لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَیُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ»

سوم: در این ماه صدقه دهد اگرچه به نصف دانه خرمایی باشد تا حق تعالی بدن او را برآتش جهنّم حرام گرداند.

چهارم: روزه در این ماه هر مقدار که در توان شخص بود. در روایت است که پیامبر (ص) جز رمضان هیچ ماهی را کامل روزه نمی‌گرفت، مگر ماه شعبان را. روایت شده که در هر روز پنجشنبه ماه شعبان زینت می کنند آسمانها را. پس ملائکه عرض می کنند خداوندا بیامرز روزه داران این روز را و دعای ایشان را مستجاب گردان.

پنجم: در تمام این ماه هزار بار بگوید: « لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَلانَعْبُدُ اِلاَّ اِیَّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»

که ثواب بسیار دارد از جمله آنکه عبادت هزار ساله در نامه عملش بنویسند

ششم: در هر پنجشنبه این ماه دو رکعت نماز کند. در هر رکعت بعد از حمد ۱۰۰ مرتبه توحید و بعد از سلام ۱۰۰ بار صلوات بفرستد تا حق تعالی برآورد هرحاجتی که دارد از امر دین و دنیای خود.

myportal

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی