پیام رسان سروش امکانات، امنیت و دانلود پیام رسان سروش اندروید

پیام رسان سروش امکانات، امنیت و دانلود پیام رسان سروش اندروید

پیام رسان سروش,دانلود پیام رسان سروش,معایب پیام رسان سروش

پیام رسان سروش یکی از گزینه های نرم افزار جایگزین تلگرام است که اگر حرکتی بنیادین صورت گیرد و تمامی نرم افزارهای پیام رسان خارجی فیلتر گردند، باید به نرم افزار های پیام رسان داخلی روی آورد و تعداد آن ها کم هم نیست.

پیام رسان سروش یکی از نرم افزار های پیام رسان داخلی است که اولین نقطه ضعف خود را چند روز پیش نمایان کرد و یک هکر ایرانی به سادگی یا به سختی شماره تمامی افراد موجود در گروه های پیام رسان سروش را بدست آورد!

این اتفاق زنگ خطری بود برای پیام رسان سروش تا فکری به حال امنیت و حریم خصوصی کاربران بکند. مدتی بعد مدیر پیام رسان سروش در صفحه توئیتر خود اعلام کرد مشکل ادمین ها حل شده است و نمایش شماره ادمین کانال به معنی هک شدن نیست اما ضعف امنیتی بود که برطرف شد.

البته باید در نظر داشته باشید که پیام رسان های داخلی ابتدای کار هستند و تا روی غلطک بیوفتند مدتی طول خواهد کشید اما امیدواریم به مانند صنعت خودروسازی روی غلطک نیوفتند:)!

امکانات پیام رسان سروش

رابط کاربری روان و ساده

رابط کاربری سروش به نسبت پیام رسان ایتا که یکی دیگر از جایگزین های تلگرام است، از نظر نگارنده مدرن تر و خلاق تر محسوب می شود ؛ چراکه در پیام رسان سروش شاهد رابط کاربری جدیدتر و صرفاً یک کپی نیستیم.

پیام رسان سروش,دانلود پیام رسان سروش,معایب پیام رسان سروش

اما امکانات چت در سروش که شامل اموجی ها و استیکرها می شوند، همانند تلگرام است و این هماهنگی از آنجا که محبوبیت تلگرام با امکانات چت آن اغاز شد، در همه پیام رسان های داخلی نیز مشاهده می شود!

امکانات جانبی سروش یا سرویس ها

سرویس‌های سروش عبارتند از: خرید شارژ، اوقات شرعی، پرداخت قبض و آب و هوا. نکته جالب اپلیکیشن سروش، لینک بودن آن با سامانه «آسان پرداخت» است.

کانال‌ها می‌توانند با قرار دادن درگاه پرداخت در پست‌های خود، به اعضا این امکان را بدهند که مبالغی مشخص را مستقیما پرداخت کنند. ویژگی بعدی، «فروشگاه استیکر» است؛ چیزی که شبیه آن را در وایبر دیده بودیم. البته چیزی که برای ما مبهم است، دلیل این نام‌گذاری است؛ زیرا تمام استیکرها در آن رایگان است!

پیام رسان سروش,دانلود پیام رسان سروش,معایب پیام رسان سروش

یک امکان دیگری که به کانال پیام رسان سروش اضافه شده است، امکان لایک کردن مطالب کانال است. تفاوت بعدی کانال‌های سروشی با کانال‌های تلگرامی در این امر است که کاربر در سروش می‌تواند با کانال چت کند و پیام‌های او به صورت کامنت برای ادمین هر کانال فرستاده می‌شود؛ البته تنها در صورتی این اتفاق ممکن است که خود ادمین این اجازه را به کاربران داده باشد.

همچنین پیام رسان سروش دو کانال رسمی دارد که ترک آنها غیر ممکن است! هر کس اپ سروش را روی گوشی، دسکتاپ یا تبلت خود نصب کند، اجبارا به عضویت این کانال‌ها درمی‌آید و نمی‌تواند آن‌ها را ترک کند.

پیام رسان سروش,دانلود پیام رسان سروش,معایب پیام رسان سروش

سروش در راه رستگاری است!

از معایب پیام رسان سروش چه می دانید ؟ اپ سروش در حال پیشرفت و تکامل است. پایین بودن تعداد کاربران این اپ به ما این اجازه را نمی‌دهد که توانایی سرورهای آن را زیر فشار کاربر میلیونی بسنجیم؛ اما در حال حاضر سرعت انتقال پیام‌ها مناسب است.

پیام رسان سروش,دانلود پیام رسان سروش,معایب پیام رسان سروش

این اپ حالتی تعاملی دارد و از کاربران در کانال‌های رسمی خود نظرسنجی می‌کند. پس می‌توان به آینده این اپ امیدوار بود. بومی بودن سروش، امکانات مناسب و تجربه کاربری خوب، باعث می‌شود که کاربر با آن احساس صمیمیت کند.

اما از طرفی، کیفیت پایین تماس، جهت‌گیری سیاسی محتوای موجود در آن و ترس‌هایی که از درز اطلاعات پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد، می‌تواند باعث عدم محبوبیت این اپ بین کاربران شود.

دانلود پیام رسان سروش برای اندروید

جهت دانلود نسخه اندروید سروش بر روی لینک زیر کلیک کرده و با ورود به مارکت کافه بازار با کلیک بر روی گزینه نصب، اپلیکیشن را نصب کنید.

دانلود سروش برای اندروید

همچنین شما عزیزان اگر به دنبال اپلیکیشن های محبوب و کاربردی دیگر نیز هستید، می توانید با کلیک بر روی لینک زیر پیام رسان ایرانی دیگری را نیز بر روی گوشی خود داشته باشید.

پیام رسان ایتا

پیام رسان سروش

محمد امین اکرمی

۱۵ فروردین ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی