کلاس اولی ها از مدرسه نترسند + راهکار نترسیدن از مدرسه

کلاس اولی ها از مدرسه نترسند + راهکار نترسیدن از مدرسه

مرادی کارشناس ارشد علوم تربیتی می گوید: نباید کلاس اولی ها را به هیچ وجه از مدرسته ترساند و این کار اشتباهی است که بعضی والدین مرتکب می‌شوند.

مرادی همچنین اضافه کرد اگر بچه ای از مدرسه هراس داشته باشد باید بدانید والدین او این ترس را در دل این بچه انداخته اند و به عقیده من این ترس باید به کلی برای بچه‌های مدرسه‌ای ریشه کن شود تا بچه ها به راحتی به درس و تحصیل بپردازند.

مرادی ادامه داد: بکار بردن جملاتی همچون “اگر اذیت کنی، یا شلوغ کنی و یا مشقت را ننویسی به معلمت می‌گویم” دانش آموز را از معلم، درس و مدرسه هراسان و دلزده خواهد کرد.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی با بیان اینکه کلاس‌اولی‌ها قوانین مدرسه را نمی‌دانند، گفت: خانواده ها باید فرزندانشان را با قوانین مدرسه مثل به موقع سر کلاس حاضر بودن، گوش دادن به حرف‌های معلم، ساکت بودن سر کلاس درس، مراقبت از وسایل شخصی و… آشنا کنند تا برای فرزندشان سر کلاس درس اتفاق ناخوشایندی نیفتد که او را از درس و مدرسه هراسان کند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان نمی‌دانند که مدرسه چطور جایی است و چون اولین تجربه آنها برای ورود به یک مکان رسمی است، اگر با قوانین آن آشنایی داشته باشند، بهتر و راحت‌تر می توانند خود را با شرایط آن وفق دهند.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی تصریح کرد: آشنا کردن کامل کلاس‌اولی‌ها با قوانین مدرسه به عنوان یک مکان رسمی خواهد توانست در کنار آمدن دانش آموزان با فضای درس و مدرسه اثرگذار بوده و زمینه پیشرفت و شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کند.

مرادی افزود: والدین کلاس‌اولی ها باید به آنها بگویند که اگر احیانا مشکلی برایشان پیش آمد، می توانند موضوع را به معلم، مدیر و یا معاون مدرسه اطلاع داده و از این افراد کمک بخواهند.

مرادی اذعان کرد: خانواده‌ها در روزهای اول ورود کلاس‌اولی‌ها به مدرسه باید با آنها همراه شده و مدرسه را به عنوان یک محیط با شور و نشاط به فرزندانشان بشناسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه معلم های کلاس‌اولی‌ها باید با شاداب کردن فضای کلاس، دانش آموزان را به تحصیل علاقمند کنند، گفت: معلم‌های کلاس اولی‌ها باید هفته اول بازگشایی مدارس تنها به فکر خوشایند جلوه دادن فضای مدرسه باشند و پس از اینکه دانش آموزان را به مدرسه و کلاس درس علاقمند کردند، به آموزش مطالب درسی بپردازند.

مرادی اضافه کرد: استفاده از تکنیک‌های بازی می‌تواند نقش مهمی در علاقمند کردن کلاس‌اولی‌ها به درس و مدرسه داشته باشد .

این کارشناس ارشد علوم تربیتی تصریح کرد: معلم های کلاس اولی ها باید با موضوعات روانشناختی آشنایی کافی داشته باشند، چراکه اگر معلمی در هفته اول توانست دانش آموزان کلاس اولی خود را به درس علاقمند کند که موفق عمل کرده، در غیر اینصورت نخواهد توانست با دانش آموزانش ارتباط لازم را برقرار کرده و زمینه شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کند.

ترسیدن بچه از مدرسه

mehdiofficial

۲۳ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی