راهکارهای اساسی برای پیشگیری از بیماری در سفر

ir3212-5

در مسافرت هر لحظه منتظر بیمار شدن باشید بدلیل تغییرات آب و هوایی و همچنین غذاها و چیزهای دیگر امکان بیمار شدن شما بسیار یاد می شود بنابراین در مطلب زیر راهکارهایی برای پیشگیری از بیمار شدن براتون گذاشتم.

۱٫مراکز بهداشتی محل را جستجو کنید

قبل از سفر درباره مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آن محل تحقیق کنید
قبل از این که مقصد خود را مشخص کنید، درباره مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آن محل تحقیق کنید. سایت های مربوطه اطلاعات کافی در اختیار شما قرار می دهند، به عنوان مثال اگر واکسن خاصی احتیاج داشته باشید، می توانید قبل از سفر بزنید و خود را کاملا آماده کنید.

۲٫از بینی تان محافظت کنید 

با مرطوب نگهداشتن بینی از ورود باکتری های مضر به سیستم بدن تان جلوگیری کنید
بیشتر باکتری های از طریق بینی به بدن تان وارد می شوند بنابراین سعی کنید هر از چند گاهی بینی خود را با اسپری های مخصوص بینی بشویید و آن را تمییز نگه دارید. محصولات ضد باکتری مانند نئوسپورین می تواند در این راه به شما کمک کند. این مواد با مرطوب نگهداشتن بینی، از ورود باکتری های مضر به سیستم بدن تان جلوگیری می کند.

۳٫ آب بنوشید 

در سفر سعی کنید بطری های آب مهر و موم شده را خریداری کنید
یکی از مهمترین دلایل بیماری، کم آبی بدن است. سردرد، عصبانیت، خستگی، گیجی و غیره می تواند دلیل بر هیدراته نبودن بدن باشد. فقط حواس تان باشد که خود آب هم می تواند آلاینده هایی را در بر داشته باشد بنابراین سعی کنید آن را تازه بنوشید و بطری های آب مهر و موم شده را خریداری کنید.
۴٫ مراقب غذاهایی که می خورید، باشید    

اگر می خواهید غذاهای خیابانی را تست کنید از تمییزی غذا اطمینان حاصل کنید
یکی از لذت های سفر تجربه کردن رستوران های و غذاهای جدید و محلی است. اگر چه این کار را به شما پیشنهاد می کنیم اما باید مراقب باشید. یکی از چیزهایی که باید به آن توحه کنید، پاکیزگی است. به عنوان مثال اگر می خواهید غذاهای خیابانی را تست کنید، از تمییزی فضایی که غذا در آن درست شده، اطمینان حاصل کنید.

۵٫بخوابید   

هنگامی که به مسافرت می روید، حداقل ۶ ساعت در شب بخوابید
یکی از اتفاق هایی که برای شما در سفر می افتد، کم خوابی است که نتایج بدی برای بدن تان دارد. کم خوابی نه تنها موجب استرس روحی و فیزیکی شما می شود بلکه به سیستم ایمنی بدن تان نیز آسیب می رساند. بنابراین هنگامی که به مسافرت می روید، حداقل ۶ ساعت در شب بخوابید.

۶٫ضد عفونی کننده  

با ضد عفونی کردن دست هایتان از بیمار شدنتان جلوگیری کنید
یکی از راههایی که منجر به بیماری می شود، جرم های روی دست شما است. در سفر شما چیزهای زیادی را لمس می کنید و تقریبا انجام ندادن این کار غیر ممکن است. باکتری و ویروس ها می توانند تا ۳ روز روی اشیا زنده بمانند، بنابراین ضد عفونی کردن دست هایتان بهترین و آسان ترین روش است.

دستمال های مرطوب هم می توانند در این راه به شما کمک کنند. به کمک آن می توانید لوازمی مانند ریموت کنترل تلویزیون اتاق هتل، کلید اتاق، گوشی تلفن و بسیاری از لوازم دیگری را که پر از جرم هستند، تمییز کنید.
۷٫ برخی قرص ها را به همراه داشته باشید      

قرص هایی مانند آسپرین، ضد آلرژی، شربت سرفه و … را در سفر همراه داشته باشید
به همراه داشتن قرص هایی مانند آسپرین، ضد آلرژی، شربت سرفه و سرما خوردگی و آنتاسید در سفر ضروری است. یادتان نرود اگر قرص خاصی نیز مصرف می کنید، آنها را هم به همراه داشته باشید زیرا فراموش کردن آنها نتایج بدی برای بدن تان در بر خواهد داشت.
۸٫چای سبز بنوشید  

با مصرف چای سبز و چای زنجبیل سیستم ایمنی بدنتان را در سفر قوی کنید
تغییرات محیطی می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارد اما شما می توانید با مصرف مواد خاصی آن را همچنان قوی نگهدارید. قرص هایی بدین منظور وجود دارد اما اگر به دنبال راههای طبیعی هستید چای سبز و چای زنجبیل را به شما پیشنهاد می کنیم. میوه ها را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مرکبات و توت ها بهترین دوستان شما در سفر هستند.

منبع:bartarinha.ir

myportal

۲۱ شهریور ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی