قمه زنی در محرم و فروش قمه در فضای مجازی

قمه زنی در محرم و فروش قمه در فضای مجازیقمه زنی در ماه محرم از سنت های غلط و ناشایستی است که هنوز هم برخی افراد آن را در ایام سوگواری ماه محرم به جا می آورند. سودجویان در فضای مجازی هم از این فرصت استفاده کرده و به فروش سلاح سرد میپردازند. در ادامه گزارشی تکان دهنده را در این باره بخوانید.

این روزها مردم آرام آرام پیراهن های سیاه خود را آماده می کنند تا رخت عزای حسینی بر تن کنند، کوچه ها و خیابان ها مزین به پرچم های مشکی می شوند، اما در این میان برخی هم می خواهند با احیا و ترویج سنت های غلط و انحرافی از بازار محرم سودجویی های مختلف داشته باشند.

در آستانه ماه محرم، افرادی سودجو در فضای مجازی بخصوص شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام اقدام به راه اندازی صفحه هایی برای فروش سلاح سرد کرده اند و در حالی که به برگزاری مراسم محرم و عزای حسینی نزدیک می شویم شرایط فروش ویژه ای برای قمه در سایزها و قیمت های مختلف به راه انداخته اند.

خبرنگار ما با مدیر یکی از این صفحه های مجازی و فروشنده قمه تماس گرفت، او خیلی راحت گفت جنس را انتخاب کنید به آدرستان پیک می کنیم و هزینه هم در محل دریافت می شود، این فروشنده تاکید کرد که ما ارسال به دیگر شهرها هم داریم و محدودیتی وجود ندارد.

اما این همه ماجرا نیست، فروشنده فقط نیست فروش نداشت، بلکه به ترویج این سنت غلط و انحرافی هم تشویق می کرد تا آنجا که مراکزی را هم برای انجام قمه زنی در محرم معرفی می کرد.

این اتفاق در حالی است که بزرگان دین و عاشقان واقعی اباعبدالله، همواره مردم را از این دست رفتارهای غلط نهی کرده اند و از سوی دیگر در سال های گذشته دیده ایم که چگونه بیگانگان که از عظمت اباعبدالله و عاشقان هراس دارند، این رفتارها را دست آویز و بهانه قرار می دهند تا با بزرگنمایی در رسانه های غربی به نوعی به شیعه هراسی و ایران هراسی دامن بزنند.

بنظر می رسد باید نهادهای نظارتی در این رابطه برخورد جدی تری داشته باشند.

با هم تصاویر و اسنادی در این رابطه را می بینیم.

  

جام جم آنلاین

myportal

۳۰ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی