قیمت ویزای انفرادی عراق اربعین ۹۷ هزینه ویزای عراق امسال چنده

قیمت ویزای انفرادی عراق اربعین ۹۷ هزینه ویزای عراق امسال چنده

هزینه ویزای عراق در سال ۹۷ هزینه ویزای اربعین عراق ۹۷ قیمت ویزای اربعین عراق ۹۷ قیمت ویزای انفرادی و گروهی عراق در سال ۹۷

قیمت ویزای انفرادی عراق اربعین 97,هزینه ویزای عراق در سال 97,قیمت ویزای عراق انفرادی 97

همانطور که در شرایط دریافت ویزای عراق توضیح دادیم، با توجه به نزدیک شدن به اربعین و تمایل هزاران نفر به بزرگ ترین پیاده روی جهان در عراق، تعداد افرادی که برای ویزای عراق ثبت نام می کنند، بالا رفته است. قبلاً هزینه ویزای عراق برای اربعین ۹۷ مبلغ ۳۷۷٫۸۰۰ تومان تعیین شده بود که حال به ۳۸۷ هزار تومان رسیده است.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه هشتمین جلسه این ستاد گفت:‌ یکی از موضوعات مهم مراسم اربعین که مورد توجه ستاد مرکزی اربعین بود، بحث تعیین ارز مسافرتی برای زائران است. در همین زمینه، جلساتی را با بانک مرکزی برگزار کرده و به این جمع‌‌‌‌بندی رسیدیم که آنچه زائران باید پرداخت کنند، بر اساس نرخ رسمی ارز در ایران باشد.

قیمت ویزای عراق در سال ۹۷

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در داخل کشور، گفت: برخی این موضوع را مطرح کرده‌اند که عنوانی به نام اربعین بر برگه روادید ذکر نشود که ما نیز با این کار موافق هستیم که ویزایی که صادر می‌شود عنوان اربعین نداشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تأکید بر اینکه اصل بر برپایی موکب‌های عراقی است، گفت: ما نمی‌خواهیم احساس رقابت بین موکب داران ایرانی و عراقی به وجود آید و اگر جایی لازم نباشد، موکب ایرانی ایجاد نمی‌‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع آموزش زائران گفت: بحث آموزشی را از طریق صدا و سیما با آغاز دهه محرم دنبال با هدف آموزش قوانین و مقررات کشور عراق به زائران، موکب داران، مسئولان و خادمان مراسم اربعین حسینی دنبال خواهیم کرد.

قیمت ویزای اربعین عراق ۹۷

معاون وزیر کشور در خصوص بیمه زائران نیز تصریح کرد: در سنوات گذشته تلاش می‌کردیم مبلغ بیمه زائران کاهش پیدا کند. در سال جاری نیز با همکاری مسئولان در سازمان حج و زیارت و دیگر بخش‌ها از جمله هلال احمر تلاش می‌شود تا ضمن حفظ سقف خدمات بیمه‌ای، مبلغ دریافتی را نسبت به سنوات گذشته کاهش یابد.

البته به دنبال سازوکاری هستیم که زائران با بیمه‌نامه به سفر اربعین اقدام کنند، چراکه در سال گذشته نیمی از زائران بیمه داشتند و نیمی دیگر بدون داشتن بیمه اقدام به انجام این سفر کرده بودند که تعدادی از آنها دچار مشکل شده بودند و بیمه‌گذار نیز ساز و کار پرداخت نداشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین مهم‌ترین کار برای هماهنگی بین دولت ایران و عراق را امضای تفاهم‌نامه مراسم اربعین دانست و گفت: ما پیگیر هستیم تا برخی از مشکلات گذشته با امض و اجرای این تفاهم‌نامه حل شود از جمله برای تردد خودروها و کامیون های حمل بار تمهیداتی انجام شود تا در مرز معطلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سه مرز قطعی برای ورود و خروج به کشور عراق وجود دارد، افزود: بحث بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه و مرز چیلات در استان ایلام را نیز در تفاهم نامه مطرح ولی تا زمان قطعی شدن آن وعده ای به مردم در این خصوص نمی‌دهیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه دو کشور در سال گذشته به دنبال بازگشایی مرز خسروی بودند اما به دلایل امنیتی این کار صورت نگرفت، گفت: در حال حاضر نیز جلساتی در عراق تشکیل شده و مسئولان عراقی از منطقه بازدید کردند و تلاش‌شان این است که اگر مطمئن باشند مسیر و منطقه مشکل ناامنی برای زائران ایجاد نمی‌کند، این مرز بازگشایی ‌شود.

همچنین در پرتال دکتر سلام بخوانید : مدارک لازم برای اخذ ویزای عراق ۹۷

وی اضافه کرد: اگر چنانچه بنا به ملاحظات امنیتی مشکلاتی وجود داشته باشد اولویت مسئولان هر دو کشور بر تامین امنیت و حفظ جان زائران خواهد بود.

ذوالفقاری درباره صدور ویزای زائران اربعین نیز خاطرنشان کرد: همانند سنوات گذشته دفاتری را در ایام مورد نظر اضافه خواهیم کرد و روادید به صورت انفرادی صادر خواهد شد، زیرا سال گذشته ویزای انفرادی باعث شد تا مشکلات زائران بسیار کمتر شود، لذا امسال تاکید داریم ویزا با مدت اعتبار قانونی به صورت انفرادی برای زائران صادر شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال با تخصیص بودجه لازم انسداد مرز در مرز مهران تا شعاع تعیین شده انجام می شود تا ورود و خروج‌ها بیشتر کنترل شود و خارج از مسیر قانونی مرزها، عبور و مرور صورت نپذیرد، عنوان کرد: هنوز در برخی از مناطق مرزی، پاکسازی‌ میادین مین به طور کامل انجام نشده و ممکن است برای زائران در مناطق ممنوعه ایجاد خطر کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه افرادی که اقدام به ورود غیرمجاز به داخل مرز عراق می‌کنند، مجازات‌های سنگینی در انتظار آنها است، تاکید کرد: زائران محترم به این موضوعات توجه داشته و صرفا از طریق قانونی و مرزهای رسمی به کشور عراق سفر کنند.

وی با بیان اینکه کارهای زیرساختی به سرعت انجام شده و ما پیش بینی می‌‌کنیم چهار بانده کردن محور ایلام به مهران در سال ۹۷ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، یادآور شد: کمتر از دو الی سه درصد این پروژه به دلیل زمان‌بر بودن باقی می‌ماند که در مسیر باقیمانده راه دسترسی ایجاد خواهد شد تا در صورت ازدیاد خودروها و ترافیک از مسیرهای جانبی استفاده شود.

قیمت ویزای انفرادی عراق

محمد امین اکرمی

۱۶ مهر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی