نجات جان ۴۰ دانش آموز توسط خانم معلم + عکس

فقط به‌خاطر عشق و علاقه. هيچ کسي بدون عشق در اين شغل ماندگار نمي‌شود. من هم به خاطر علاقه‌اي که معلمي داشتم بعد از اتمام تحصيلات دبيرستان در کنکور تربيت معلم شرکت کردم و بعد هم به خواست خدا وارد اين عرصه شدم.

چند سال است که معلميد؟

حدود ۲۹ سال که ۲۵سال آن را مستقيما در کلاس درس حاضر مي‌شدم و به بچه‌ها تدريس مي‌کردم و از ۴ سال پيش هم با سمت سرپرست دبيرستان شبانه روزي فاطميه شهرمعلم کلايه در الموت شرقي استان قزوين مشغول خدمت هستم.

شما هم تجربه کار در مدارس عادي را داريد، هم تجربه حضور در مدارس شبانه روزي را. چه تفاوتي بين اين دو مسئوليت مي‌بينيد؟

قطعا کار در مدارس شبانه روزي سخت‌تر از مدارس ديگر است. به همين دليل فکر مي‌کنم بايد نظارت و کنترل در مدارس شبانه روزي بيشتر شود تا ديگر شاهد اين‌گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشيم.

از حادثه اي که براي شما و دانش‌آموزان‌تان اتفاق افتاد بگوييد.

نيمه‌هاي شب ۲۶ بهمن ۹۳ بود و تازه به خواب رفته‌بودم که با احساس سردرد و سرگيجه شديد و حالت تهوع بيدار شدم.. هرچه زمان مي‌گذشت حالم بدتر و بدتر مي‌شد. تا اينکه خودم را به زور به پايين تخت پرت کردم و با نوک انگشت تلفن همراهم را روي زمين انداختم و با همسرم تماس گرفتم و گفتم خودت را به مدرسه برسان، حال من خيلي بد است. همان موقع به خاطر حال بدي که داشتم، احساس کردم دچارگازگرفتگي شده‌ام و شديدا نگران حال دانش آموزانم شدم. به خاطر همين با وجود ضعف شديد،‌ با استعانت از ائمه اطهار خودم را به قسمت ديگر مدرسه که خوابگاه دختران دانش‌آموزم بود رساندم و سعي کردم بچه ها را بيدار کنم. مي‌دانستم که اگر بخوابند جان‌شان در خطر است. بعد تا جايي که مي‌توانستم با مشت به در ‌کوبيدم و از آنها خواستم بيدارشوند.در تمام آن لحظات هم فقط از خدا مي‌خواستم جان آنها را نجات بدهد، تا اينکه بالاخره تعدادي از بچه‌ها از خواب بيدار شدند و من همانجا از هوش رفتم.

بعد چه اتفاقي افتاد؟

کمي بعد با سروصداي بچه ها به هوش آمدم . چند نفر از آنها که حال‌شان بهتر بود دور من حلقه زده و نگران حالم بودند. اما حال چند نفر از آنها هم خوب نبود. خوشبختانه با کمک سرايدار مدرسه که از ماجرا باخبر شده‌بود و همسرم که خودش را به مدرسه رسانده‌بود به درمانگاه منتقل شديم.

مسموميت شما شديدتر بود؟

بله …من به خاطر وخامت حالم نسبت به آنها به بيمارستاني در قزوين منتقل شدم و يک هفته بعد مرخص شدم.

دليل گازگرفتگي مشخص شد؟

گفتند که به‌خاطر مسدود شدن لوله هاي خروجي گاز در پشت بام و نداشتن کلاهک و نشت گاز به داخل خوابگاه اين اتفاق افتاده است.

آن موقع چند دانش‌آموز داشتيد؟

شبي که حادثه اتفاق افتاد ۴۰ دانش‌آموز در مدرسه بودند، ولي الان حدود ۳۰نفر دانش آموز داريم.

امروز روز معلم است، عنواني که سالهاست با شماست. شما به معلمي به عنوان يک شغل نگاه مي‌کنيد؟


نه..اصلا نمي‌شود به معلمي فقط بعنوان يک شغل نگاه کرد. چراکه معلم‌هاي اين مرز و بوم بيشتر اوقات کارهايي را انجام ‌مي‌دهند که فراتر از وظيفه‌شان است. حتي در قرآن هم معلمي بعنوان جلوه‌اي از قدرت لايزال الهي مطرح شده است و اين يعني جز با عشق و ايثار نمي‌توان آن را معناکرد.

myportal

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی