سربازان یگان ویژه در حال عبادت

سربازان یگان ویژه در حال عبادت

در این تصویر سربازان یگان ویژه را میبینید که در حال خواندن نماز در میان اغتشاشات اخیر هستند. در ادامه با وظایف این سریازان آشنا خواهید شد.

تصویری متفاوت از نیروهای یگان ویژه در تهران را مشاهده می کنید. , یگان ویژه ناجا مجموعه ای است از یگان‌های ویژه نیروی انتظامی از منحصربفردترین یگان‌های عملیاتی پلیس ایران می‌باشد. کنترل اجتماعات، مبارزه و برخورد با اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی، مشارکت در عملیات‌های ویژه (گروگانگیری، بمب گذاری، طرح‌های پاکسازی و…)، اعزام نیرو و امداد رسانی به دیگر واحدهای پلیس کشور از جمله وظایف عمده یگان های ویژه ناجا می‌باشد.
از واحدهای این یگان می‌توان به واحد ضداغتشاش، واحد زنان، واحد اسواران (اسب سواران)، باشگاه براق که مسئولیت آموزش چتربازی،پاراگلایدر، سقوط آزاد، موتور سواری کارکنان وسایر مردم را به عهده دارد واحد رهایی گروگان، واحد سپکا (سگ‌های پلیس)، واحد دریایی واحد چک وخنثی سازی بمب وتله‌های انفجاری اشاره کرد.

ماموران يگان ويژه در تعدادي ماموريت خاص تعريف شده و بنا به درخواست فرمانده انتظامي استان‌ها اجازه ماموريت پيدا مي‌كنند. ماموريت‌هاي نيروهاي يگان ‌ويژه در سه بخش مختلف تقسيم شده است. جانشين فرمانده يگان ويژه ناجا در تشريح نوع ماموريت‌هاي يگان‌ويژه مي‌گويد: در زمان‌هاي عادي حفاظت و تامين امنيت سفر مسئولان رده يك كشور و برقراري نظم وانضباط مسابقات ملي مانند مسابقات فوتبال بر عهده ماموران اين يگان خواهد بود. در ماموريت دومي كه سردار هادي نژاد نام مي‌برد ماموران يگان ويژه در ماموريت‌هاي مقابله‌اي همچون رهايي گروگان، مبارزه با تروريست‌ها و حمايت از ديگر ماموريت‌هاي ناجا و در ساير بخش‌ها مانند التزام‌بخشيدن به شهرها و ترافيك به ماموران ديگر بخش‌ها كمك مي‌كنند.

دسته سوم وظايف اين نيروها مقابله با اغتشاشات است. زماني كه قدرت و توان از اداره و كنترل ماموران كلانتري و نيروهاي ديگر خارج شود، به گونه‌اي كه آنان نتوانند صحنه اغتشاش را آرام كنند و اغتشاشات گسترش پيدا كند واحدهاي يگان ويژه وارد عمل شده و نسبت به آرام كردن محيط اقدام مي‌كنند. در تقسيم بندي ديگري كه درباره وظايف اين يگان وجود دارد در وضعيت مختلفي که بر جامعه حکم فرماست، وظايف مختلف و منطبق به اين وضعيت‌ها را برعهده دارند. در وضعيت عادي (سفيد) هيچ گونه رويداد و دليلي بر برهم زدن نظم عمومي و امنيت داخلي ديده نمي‌شود و سازمان‌هاي مسئول وظايف جاري خودشان را دنبال مي‌کنند.

myportal

۱۱ دی ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی