این چیزها را با جاروبرقی تمیز نکنید

hou8540

گاهی مواقع برایمان پیش می آید که خانه شلوغ و بهم ریخته خود را سریع با جاروبرقی تمیز نمایی.ولی این چاره کار نیست شاید با کشیدن جارو برقی این کثیفی بیشتر شود. شما یک سری چیزها را نباید با چارو برقی بکشید و تمیز نمایید در مطلب زیر این چیزهای ممنوعه رو براتون آورده ایم.

تکه های بزرگ شیشه

تکه های بزرگ شیشه ی شکسته برای جاروبرقی شما خطرناک هستند. آن‌ها ممکن است کیسه‌ی جارو را سوراخ کرده، در لوله‌ی جارو مانده یا داخل جارو را خراش دهند. بنابراین برای تمیز کردن آن‌ها به جای جاروبرقی از جارو دستی استفاده نمایید.

گرد و غبار خیلی ریز

اگر اخیراً خانه‌ی خود را بازسازی کرده‌اید، باقی‌مانده‌های سمباده زنی یا دیگر ذرات ریز را با جاروبرقی جارو نکنید– شما باید به جای آن از یک ماشین با استقامت تر (مانند جاروبرقی‌هایی که لوله و مخزن بزرگ دارند) استفاده نمایید. گرد و غبارهای خیلی ریز فیلتر یا کیسه جارو را فوراً مسدود کرده و در نتیجه ماشین شروع به برگرداندن خاک ها به درون هوا می‌کند.

غذای خیس (یا هر چیز مرطوب دیگر)

جاروبرقی معمولی شما برای برداشتن و نظافت چیزهای خیس طراحی نشده است، خواه حبوبات خیس، غذای مرطوب سگ یا حتی مقداری از غذای ریخته شده باشد. به جای آن از یک دستمال کاغذی استفاده کنید، یا برای کارهای بزرگ یک جاروبرقی دو کاره مخصوص سطوح خشک و خیس بخرید.

خاکستر شومینه

این خاکسترها گرما را در خود نگه می‌دارند و همچنین ذرات بسیار ریزی هستند. بنابراین آن‌ها را با یک جاروبرقی عادی تمیز نکنید. حداقل ۴ روز به خاکسترها اجازه دهید که خنک شوند، سپس از جاروبرقی دو کاره خیس/خشک برای نظافت آن منطقه استفاده نمایید.

سکه، گیره ی کاغذ یا اشیای ریز دیگر
زمانی که این‌گونه موارد را روی کف زمین می‌بینید بسیار وسوسه‌انگیز است که خیلی راحت با جاروبرقی روی آن‌ها بکشید، اما ممکن است داخل برس چرخنده گیر کرده و یا تکه‌های پلاستیکی داخل وسیله را بشکنند.

پس چه چیزهایی را می‌توانید با جاروبرقی تمیز کنید؟

مو
خوب است که نقاط مورد علاقه‌ی سگتان روی تخت و مبل را به صورت هفتگی با جاروبرقی جارو کنید اما مراقب باشید موها داخل برس جارو در هم گیر نکنند.

شن
درحالی‌که تکه‌های بزرگ سنگ برای جاروی شما خوب نیستند، تکه‌های کوچک شن می‌توانند از میان اتصالات لوله‌ی جاروبرقی عبور کنند.

غلات خشک
خوراکی‌های میان وعده – مانند غلات، کورن‌فلکس، چیپس و یا خرده‌های نان و شیرینی- به سادگی با جاروبرقی تمیز می‌شوند.

 

منبع : wiki.5040.ir

myportal

۱۱ مهر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی