در سال ۹۵ چه کسانی از لیست یارانه بگیران خط می خورند

در سال 95 چه کسانی از لیست یارانه بگیران خط می خورند

همانطور که می دانید از سال گذشته حذف خانوارهای پردرآمد از لیست یارانه بگیران آغاز شده است. در سال ۹۵ نیز صحبت هایی از این امر به میان آمده است. یارانه ی افراد بادرآمد بالای ۳۵ میلیون تومان در سال قطع خواهد شد. طی خبر منتشر شده، شش گروه در سال ۹۵ از لیست یارانه بگیران خط خواهند خورد. با ما همراه باشید.

رأی کمیسیون تلفیق به حذف یارانه سه دهک پردرآمدمحمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: کمیسیون تلفیق بودجه در آخرین جلسه خود، دولت را مکلف کرد (در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان) یارانه نقدی سه دهک پُردرآمد را حذف کند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، دولت مکلف می شود درآمد حاصل از حذف یارانه نقدی سه دهک پردرآمد را صرف تسهیلات ایجاد اشتغال با اولویت خانوارهای تحت ‌پوشش  و رزمندگان معسر کند.

جمعیت سه دهک از ده دهک تقسیم بندی شده در کشور، حدود ۲۴  میلیون نفر می شود.

 

یارانه ۲۴ میلیون نفر حذف می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور در مجلس شورای اسلامی از الزام دولت به حذف یارانه نقدی ۲۴ میلیون نفر از دهک‌‌های بالای درآمدی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری  گفت: این تصمیم در اجرای تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور است.

وی تصریح کرد: پیشتر مصوبه ای در کمیسیون تلفیق ۹۵ در مورد حذف یارانه نقدی ۱۰ گروه تصویب شده بود که این مصوبه در جلسه امروز کمیسیون تلفیق به این شرح اصلاح شد:

 

گروه اول

کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان است.

 

گروه دوم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها  و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان

 

گروه سوم

کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از ۳۵ میلیون تومان بیشتر است.

 

گروه چهارم

کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از ۳۵ میلیون تومان است.

 

گروه پنجم

کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

 

گروه ششم

کلیه کسانی که در ۳ دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

وی تصریح کرد: دولت مکلف است از ابتدای تصویب قانون بودجه ۹۵ به حذف سه دهک پردرآمد کشور اقدام کند و مواردی هم که از آنها نام برده شد که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از ۳۵ میلیون تومان است به عنوان مکمل این سه دهک قرار خواهند گرفت و دولت مکلف است در سال ۹۵ اقدامات لازم را برای عدم پرداخت یارانه به آنها انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: منابع حاصل از این بخش صرف حل مشکلات اقتصادی کشور، مشکل تولید و اعطای تسهیلات بخش اشتغال با اولویت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر می شود و البته برای کسانی که به دنبال اشتغال هستند.

پورابراهیمی اظهار داشت: تقریباً ۲۴ میلیون نفر مشمول عدم دریافت یارانه نقدی در سال آینده می شوند.

myportal

۱۳ فروردین ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی